274 млн. лв. са консолидираните приходи на Еврохолд България за деветмесечието на 2008 година, съобщават от компанията. Реализираният ръст е 46 % спрямо постигнатите 188 млн. лв. за същия период на 2007 година.

Приходите от продажби нарастват с 20% като достигат 209 млн. лв. спрямо 175 млн. лв. за деветмесечието на 2007 година.

Реализираната нетна печалба на групата за периода е в размер на 36 млн. лв. Активите на Холдинга достигат 638 млн. лв. спрямо 446 млн. лв. към края на 2007 година. Собственият капитал е в размер на 211 млн. лв., като 195 млн. лв. на групата и 16 - малцинствено участие.

Евроинс Иншурънс Груп (EIG) отбелязва ръст от 31% на приходите от застрахователни премии като компаниите от групата регистрират 113.7 млн. лв. премиен приход за деветмесечието на 2008 година спрямо 87 млн. лв. за предходния период на 2007 година. В резултата за 2007 година са включени и приходите на македонския застраховател, въпреки че към септември 2007 той не е бил част от портфейла на EIG.

EIG отбелязва отрицателен финансов резултат за периода в размер на 5.7 млн. лв. като основна причина за това е комбинирано въздействие от фактори, повлияли негативно върху техническия резултат и резултата от инвестиционна дейност.

Нетната печалба на Евролийз Ауто нараства с 64% като достига 1.8 млн. лв. спрямо 1,1 млн. лв. за съпоставимия период на предходната година. Нетните вземания по лизинговите договори на компанията към 30.09.2008 г. на стойност 138.8 млн. лв. бележат ръст от 105%, спрямо 67.8 млн. лв. за същия период на предходната година. Това нарастване се дължи на бързото развитие на дружеството и на увеличения брой сключени договори. Към 30.09.2008 г. компанията има действащи 4 600 лизингови договора и лизинговани над 5 700 актива. За сравнение към 30.09.2007 г. договорите са били 2 298, а лизингованите активи - 2 804. Приходите от дейността на дружеството към 30.09.2008 г. са в размер на 12 млн. лв., спрямо 5 млн. лв. през същия период на миналата година.

Пазарният дял на Евролийз Ауто от новогенерирания лизингов бизнес за леки автомобили и превозни транспортни средства е над 5.5% за деветмесечието на 2008 година по данни на Българската асоциация за лизинг. През 2007 година Евролийз Ауто стартира лизингова дейност в Румъния, а през тази година и в Македония.

Компаниите от автомобилния сектор отбелязват 69.8 млн. лв. приходи отпродажби или ръст от 20% спрямо 58 млн. лв. приходи от продажби за същия отчетен период на миналата година. Нетната печалба е в размер на 1.55 млн. лв. спрямо и 1.78 млн. лв. нетна печалба за съответния период на 2007 година.

Приходите на компаниите от производствения сектор са в размер на 12.1 млн. лв. спрямо 14 млн. лв. за 2007 година. Реализираната нетна печалба на компаниите от направлението е 0.76 млн. лв. спрямо 1.4 млн. лв. за предходното деветмесечие на 2007 година. Основната причина в намалението на приходите и печалбата на производственото направление е забавата в изпълнението на спечелената от Етропал АД обществена поръчка към Министерство на здравеопазването. Към 30.09.2008 година тя е изпълнена на 50% като през четвърто тримесечие на 2008 година ще бъдат изпълнени останалите 50% от договора.

В изпълнение на обявената по-рано през годината на годишната среща с инвеститорите, стратегия за продажба на производствените предприятия в структурата на Еврохолд, тече процес по привличане на купувач на мажоритарния дял в Етропал АД. Към момента приключва първата фаза на процеса, след която предстои определянето на шорт лист с предпочитани купувачи.

Управителният съвет на Еврохолд очаква в последната фаза на процеса да участват както стратегически, така и финансови инвеститори, със солиден опит в индустрията и региона. На настоящия етап от сделката световната финансова криза не оказва негативно влияние и в резултат на това от Холдинга очакват приключване на преговорите към края на първото тримесечие на 2009-та.

Инвеститорите, проявили интерес към Етропал АД, са привлечени от географското разширяване на пазарите на компанията, което върви успоредно с увеличаване на обемите на продукцията както в България и Европа, така и в Русия, Близкия Изток и Централна Америка.

Процесът на продажба на производственото направление на Еврохолд е част от стратегията на Холдинга за фокусирането му върху финансовите операции.