Петрол АД планира да увеличи своите продажби и пазарния си дял чрез разширяване на своята дистрибуторска мрежа с още до 90 търговски обекта до края на 2010 г., информират от компанията в отчета си за дейността към септември 2008 г.

Ръководството планира да осъществи тази цел, както чрез изграждане на нови обекти в нови локации, за които има очаквания, че ще привлекат високи търговски обороти, така и чрез консолидиране по-малките независими конкуренти посредством сключване на франчайзингови или дилърски договори или чрез директно придобиване.

За да увеличи общите оперативни маржове от дейността на бензиностанциите, чрез увеличаване на продажбите на непетролни продукти през 2007 г. компанията е изградила нови и разширила съществуващите търговски комплекси в 48 бензиностанции, както и кафе-барове в 96 бензиностанции.

През 2007 г. са модернизирани общо 111 броя бензиностанции, като на 48 от тях са сменени резервоарите, а други 8 носят новата визуализация на Петрол АД, поставени са 77 системи за улавяне на вредните изпарения.

За 2008 г. е планирана модернизацията на 27 обекта и изграждането на 9 броя нови търговски обекти. Броят на газ станциите към края на 2007 г. достигна до 206. Планирано е откриването на още 20 нови обекта с продажба на газ през 2008 г.

През периода 2008 - 2009 г. компанията планира да инвестира в сектора продажби на едро още 32.75 млн. лв. (16.74 млн. евро), в това число 20.7 млн. лв. (10.6 млн. евро) инвестиции за привеждане в съответствие с екологичните изисквания.

За първите девет месеца на 2008 г. Петрол АД отчита нетни приходи от продажби в размер на 1.58 млрд. лв. и 281.1 млн. лв. печалба спрямо 952 млн. лв. приходи и 4.8 млн. лв. отрицателен финансов резултат за година по-рано.