Маршрутките спират работа, ако не возят правостоящи?
Какъв трябва да е статутът на маршрутните таксита? Според Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на застрахованите и пострадали при катастрофи, отговорността за собственото си здраве носят самите пътници, които се возят правостоящи в маршрутките.
Общинският съветник от ДСБ Вили Лилков контрира, че и двете страни имат вина за опасността, която грози правостоящите пътници. В маршрутните таксита има 14 до 15 седящи места, 7 правостоящи и по 1 място за инвалид, което обаче се използва от пътници, които са прави в превозното средство.
Тодоров обясни, че шофьорите на маршрутни таксита правят изключително много нарушения по пътищата. Дори при съвсем лек пътен инцидент, какъвто е „чукването" на два автомобила един в друг, пътниците вътре са тежко пострадали, разясни още той. Трябва да има ясни правила, които да се спазват, както и ежедневен контрол, смята той.
Вили Лилков обясни, че има няколко нива за контрол. Първото е, че за всяка маршрутна линия има контрольор, който е служител на частната фирма. Другите нива са Държавната автомобилна инспекция и общината. В този бранш има глад за квалифицирани шофьори, каза още Лилков.
Председателят на Съюза на маршрутните превозвачи Витан Андреев заяви, че всяка фирма си има вътрешен контрол. Той отказа да се ангажира с данни колко шофьори са били санкционирани от началниците на фирмите, но отбеляза, че ще има подобрение в качеството на услугата, защото в момента тече подмяна на автопарка.
Вили Лилков разясни, че контролът по маршрутните таксита е вменен на кмета на Столична община. Той прогнозира, че ако бъде забранено возенето на правостоящи в маршрутките, ще има спад и дори отказване от този бизнес.
Източник: БНТ, Снимка: БГНЕС