Playboy отчита големи загуби, а дългоочакваното IPO на социалната мрежа за възрастни FriendFinder Networks Inc, която публикува списанието Penthouse, изглежда по-далечно от всякога.

Playboy Enterprises Inc. отчете 145.7 млн. долара нетна загуба за четвъртото тримесечие на 2008 г. Ръководството на компанията търси нов главен изпълнителен директор и се твърди, че е "отворено за дискусии" за директната продажба на компанията. Акциите на компанията се търгуват на цена от малко над 1.50 долара за брой, в сравнение с над 9.00 долара преди година.

Традиционният конкурент на Playboy FriendFinder Networks (бившата Penthouse Media Group) обмисля първичното публично предлагане на акции вече от година.

От двете компании FriendFinder Networks изглежда като по-добрия избор. Компанията е собственик на домейните FriendFinder.com, AdultFriendFinder.com, Amigos.com и AsiaFriendFinder.com, както и на живото изкопаемо Penthouse.

Проблемите на Playboy са свързани основно с това, че безплатното съдържание в интернет убива нуждата списанието да се купува.

FriendFinder подаде документите си за IPO на 23 декември 2008-а, с цел набирането на 460 млн. долара. Поемателят на емисията е Renaissance Securities (Cyprus) Limited, базирана в Москва инвестиционна банка. Компанията обаче не е предприела нищо повече от тогава.

Съдейки по финансовата ситуация в Москва това не е чак толкова изненадващо.

Като се имат предвид настоящите пазарни условия, западащият бизнес модел и жестоката конкуренция, чийто бизнес изглежда толкова стар, колкото и самият Хю Хефнър, малко вероятно през тази година има IPO на Penthouse.