Правилото, че първото впечатление е решаващо не винаги е в сила, но когато става въпрос за интервю за работа, то определено важи, пише CareerBuilder.

Едно интервю за работа може да продължи от 15 минути до час и половина (за по-отговорни позиции), но проучване на Robert Half Finance & Accounting показва, че още след първите десет минути мениджърът вече има представа дали ще наеме този човек или не. Авторите на изследването са говорили с 150 висши мениджъри на компании от Fortune 1000.

Какъв е изводът? Трябва да знаем, че интервюто започва в момента, в който кандидатът мине прага на входната врата. Това означава, че вас ви преценяват много преди да ви поканят в кабинета и да ви зададат първия въпрос.

Има четири основни неща, които интервюиращият иска да разбере. Той/тя може да формулира въпросите си по различен начин, но бъдете подготвени да дадете отговори на следното:

Защо сте тук? (защо искате тази работа)

С какво можете вие да бъдете полезен на нас?

Ще се впишете ли добре в нашия колектив?

С какво вие сте по-различен от всички останали, които интервюираме?

Някои въпроси изискват от вас по-дълъг отговор, като "Разкажете ни повече за себе си." Добре е да сте намислили предварително какво ще кажете.

Други подобни са „Какво знаете за нашата фирма?" Излишно е да казваме, че това предполага да сте проучили компанията, за която кандидатствате. Благодарение на интернет, това изисква от вас минимални усилия и ако не сте го свършили, нямате извинение.

„Защо трябва да ви наемем?" е леко дразнещ въпрос, но много HR-и го задават, за да провокират кандидатите.

Подгответе се и да давате обяснения от сорта на „Защо искате да смените работата си?" или „Кое е най-голямото ви професионално постижение?"

Още по темата: На интервю за работа