Спи ви се през работно време, колегите ви дразнят, а ви липсват нови идеи? Оказа се, че всичко това е поправимо. Google и Apple отдавна са разбрали, че скуката и рутината са най-големия враг на ефективността на труда в офиса.

Техният опит е показал, че изобилието от развлечения в офиса не пречи на качеството на работата, а напротив-помага. Разбира се двете са известни с добрите условия на работа и лоялност на служителите си, но също така са и достатъчно богати, за да си позволят гигантски офиси с много помещения. За останалите офис служители в малки компании не оставаше нищо друго освен да се забавляват сами- смешни фигурки и надписи около бюрото беше най-популярният дилетантски начин.

Дизайнерите постепенно генерират нови идеи за това как трябва да изглежда работното пространство, а цели отдели се занимават с това как да повдигнат настроението в офиса.

Ето и няколко идеи:

1. Спорт

Макар че стандартният работен ден е осем часа и най-взискателният началник е наясно, че работниците му не прекарват цялото си време в работа. Просто защото съществува психологическият закон за прага на внимание, неотменим като понятието за гравитация.

Забелязали ли сте как служителите ви почиват, размахвайки ръце или правейки съвсем излишно физическо движение, когато са се отдалечили се от компютъра за малко. Прекъсването на работа с физическа дейност според психолозите "отключва мозъка". По-спортен вариант предлага предлага дизайнерът Мак Фунамицу, който окача едно кошче за боклук на стената и прави офис баскетбол. Подобна идея лансира и украински дизайнер, който в предлага в проекта си дарц с хартиен кръг и по-големи кабърчета.

2. Никого не виждам, никого не познавам.

Т. нар. отворен офис в момента е на върха на популярността си, още повече че е любим на началниците по съвсем практически причини- хем по-евтино, хем повече можеш да следиш какво става. Според психолози идеята не е толкова добра, защото бидейки по осем часа пред очите на началници и колеги, служителите развиват мизантропия. Освен това отвореният офис действа разконцентиращо, прекъсва процеса на размишление.

Саймън Брюстър изобретява т. нар. Office Collar. Наистина, на външен вид изглежда като конски оглавник, но помага на служителите да се отпуснат и да не мислят как ги гледат останалите, когато се прозяват или говорят по телефона например.

Пък и на работодателя такава натурална прилика с работен кон може да му хареса, заявява не без чувство за хумор дизайнерът.

3. Дрямка.

Изследване на НАСА показва, че краткият 26-минутен сън увеличава производителността на труда с 34%. Естествено не може да натръшкате служителите си на обяд като в детската градина, но една пътническа възглавница или чантата от лаптопа може да свърши работа на уморения служител.Британските дизайнери дори създават офис възглавници, изработени в строги цветове, за да импонират на офиса.

4. Играчки за възрастни.

Това е е естественото продължение на плюшените и забавни играчки в офиса. Специална офисна колекция, наречена Monkey Business пусна американската Think Geek. Тя включва фигурки на маймунки с костюми, в които лесно се познава злобният шеф, абсолютният лентай, скромният трудовак, секретарката и т. н. Многото универсални фигурки позволяват на служителя да разиграе истински домашен театър, едновременно преодолявайки фрустрациите от общуването с тях.

Със същата цел се ползва и специалният офис боен комплект на RED5 с камера и ракети, с които служителите могат да се забавляват.

5. Настолни идеи.

Химикалката е символ на строгия делови стил. Американският дизайнер Джек Загури е убеден, че именно за това тя трябва да показва повече мислещ човек, лидер и създава своите колекции с истински предмети на изкуството, често с философско послание. Факт е, че сред клиентите му са известни СЕО.

За тези, които не могат да си позволят солидна сума, разбира се остава вариантът с весели канцеларски материали, чието ползване малко разчупва строгия делови стил.

И така- времето на строгия офис и абсолютна деловитост отминава, за да отстъпи място на повече креативност. При това повечето идеи разчитат на на шикозна класичеост, а на превръщането на най-ежедневните неща в забавление. Дали ще се възползвате е въпрос на желание.