Без резултат завършиха преговорите за съдбата на Оpel, които се водиха цяла нощ в Берлин. Германия и Съединените щати не стигнаха до единомислие, затова за петък е насрочен нов кръг от разговори. Междувременно от кандидатите за инвеститори в Оpel останаха само Фиат и австро-канадския концерн Magna.Съдбата на 26 000 служители на Оpel в Германия продължава да е неизвестна.

Членове на германското правителство сериозно критикуваха позицията на американската администрация. Според федералния министър на икономиката Цу Гутенберг още в самото начало американците са предявили нови претенции за разделянето на Оpel с концерна от САЩ General Motorsс и са поискали още 300 млн. евро. Към това представителите на Съединените щати не са били готови да дадат гаранции за оцеляването на Оpel.

Затова германската страна настоява тези гаранции да бъдат налице до петък. Ако това не стане, опасността концернът да фалира е голяма.

Сред претендентите за поглъщането на Оpel от четирима кандидати останаха само два. Големи шансове има концернът Magna, в който участва руската Сбербанк и фирма ГАЗ.

Същевременно Германия може да се сблъска с недоволството на Европейската комисия заради планираната от германското правителство програма за преходно финансиране на Opel, съобщава "Дойче Веле".

След като федералното правителство се договори с инвеститорите за по-нататъшната съдба на Opel, то трябва да представи плана за спасение на автоконцерна на комисията на ЕС за надзор на конкуренцията. А ЕК отдавна настоява държавната помощ в условията на икономическа криза да не подкопава правилата на ЕС за свободна конкуренция.

В случай, че бъде утвърдено преходното финансиране на Opel в размер на 1.5 млрд. евро, ЕК може да постави на инвеститора условие: да закрие някои от заводите, пише "Файненшъл Таймс Дойчланд".

За да се предотврати подкопаването на свободната конкуренция, предизвикана от предоставянето на държавна помощ и свързаното с това свърхпроизводство в автомобилната промишленост, комисията може да поиска свиването на обемите на производство минимум с 30%.

Правилата на ЕС за вътрешния пазар също забраняват да се обвързва предоставянето на държавна помощ на фирмите при условие да запазят предприятията си на тяхна територия.

Източник: БНТ, БГНЕС

Още по темата:

Magna и Fiaт с подобрени оферти за Opel

Трима са кандидат-купувачите за Opel

Германците посочиха най-красивия автомобил