Седемте смъртни гряха в бизнеса
От немарливо счетоводство до слаб подбор на персонала, Джей Голц, американски предприемач, автор и оратор, подрежда капаните, които убиват бизнеса и всеки предприемач би трябвало да избягва:
Немарливо счетоводство
Ако се води както трябва, счетоводството само по себе представлява диагноза на това кое е правилно и кое е сбъркано във вашата компания. Трябва да можете да попълните отчета за приходите си в началото на годината, който да показва вашата рецепта за правене на пари. От основна важност е да разберете отношението на продажбите към разходите, което ще доведе до рентабилност. Трябва да можете да определите какво количество продажби ще ви гарантира определена печалба, вместо просто да си мечтаете един ден да реализирате тази печалба.
Нереалистично ценообразуване
Трябва истински да разберете разходите си, които включват често пренебрегвани компоненти като брак, товари, вреди, кражби и излизане на даден продукт от употреба. След като направите това трябва да изчислите каква е себестойността на продукцията, за да печелите пари. Помнете, че продажната ви цена не е вашата средна продажна цена - трябва да отчете и отстъпките, които увеличават себестойността на продукцията.
Наивен подход при наемането на служители
Изисква се търпение и умения, за да бъдат наети подходящите хора. Заетите предприемачи лесно могат да бъдат омаяни от кандидат за работа, който казва: "Работя здраво и се уча бързо. Просто досега не съм получавал подходяща възможност."
Ето е един трик за умен подход при наемането: Обаждайте се на хората, които са дали препоръки, питайте ги правилните въпроси и слушайте внимателно техните отговори. Ключов въпрос: "Ако кандидатът за работа при мен е толкова велик, защо не работи вече за вас?" Бих искал да чуя следния вид отговор: "Той е брилянтен. Бих го наел отново на момента, но той сам напусна, защото...(добра причина)." Дългото мълчание от другата страна на линията подсказва, че този кандидат не си заслужава усилията.
Страх от уволняване на служители
Никой нормален човек не обича да освобождава служители, но е необходимо, ако искате да управлявате велика компания. Както във всяко конкурентно начинание, е важно да разполагате с най-добрите хора. Лесно е да държите наоколо посредствените служители, особено когато се държат вежливо и са лоялни, но това ще ви навреди рано или късно.
Ето един тест: Ще почувствате ли облекчение, ако някои от вашия екип напусне утре? Ако отговорът е да, значи имате проблем.
Липса на стандарти
Едно от основните ви задължения е да зададете стандарти във важни сфери като контрола на качеството, обслужването на клиентите и публичния имидж на компанията.
Липса на контрол
Лесно е грешките свързани с обслужването на клиентите, ценообразуването и качеството да се изгубят някъде в процеса на работа. Трябва да идентифицирате и да оправите тези проблеми преди да нанесат трайни поражения.
Лошо брандиране
В бизнеса вие се брандирате всеки ден по милиони начини. Истинският въпрос е дали вашето брандиране като цяло ви помага или ви вреди.
Повечето предприемачи нямат природни таланти във всичките тези седем области и това е причината много компании да се провалят. Провалът обаче е голям учител. Научете се и ще печелите, съветва Голц.