Разходите за реклама в САЩ през първите три месеца на тази година са се сринали с 14.2 на сто на годишна база до 30.18 млрд. долара, според водещата в сектора група TNS Media Intelligence.

Това е най-големият спад от 2000 г., когато Ти Ен Ес е започнала да прави проучвания, сочат още данните. На тримесечна база понижението на рекламните разходи в най-голямата световна икономика възлиза на 9.2%, сочат още данните.

Единствено повишение през периода бележи интернет рекламата, която през тримесечието нараства с 8.2%, което е продължение на тенденцията компаниите да отделят все по-големи рекламни бюджети именно на он-лайн реклама.

Сред най-слабо засегнатите от спада на рекламните приходи е била и телевизията в САЩ, където общият спад възлиза на 9.7% на годишна база.

Рекламата в радиото и вестниците е тази, регистрирала най-голямо понижение. В радиата спадът на рекламните разходи възлиза на 26.2%, като горе-долу подобен е и този във вестниците - 25.5%.

Данните на TNS Media Intelligence са най-новите от поредицата, които подчертават силния спад в разходите за реклама, тъй като компаниите са принудени да свиват бюджетите си.

По-рано тази седмица компания Nielsen Media отчете спад от 12 на сто на разходите за реклами през първото тримесечие.

Рекламните бюджети на десетте най-големи рекламодатели в САЩ са били намалени значително под средните за всички компании. Понижението там е 5.7%, като най-голямо е регистрирано при Time Warner Inc - 24.4%. Най-голям ръст в рекламата е регистриран при Sprint Nextel Corp - с 28.9% за тримесечието.

Най-големият рекламодатал в САЩ остава Procter & Gamble Co, с похарчени 820 млн. долара през първото тримесечие на годината.

Една от най-големите пречки, пред които е изправена рекламната индустрия до края на годината, са фалитите на автомобилните концерни General Motors и Chrysler - два ключови играчи на рекламния пазар, чиито бюджети са под въпрос, посочва Ройтерс.

През първото тримесечие рекламните разходи в категорията на автомобилната индустрия са се понижили с 28 на сто спрямо предходната година, сочат данните на Ти Ен Ес.