На фона на огромните проблеми на американските автомобилопроизводители, идва нова заплаха, от страна на по-малките автомобилни производители.

В условията на банкрут за водещи производители като General Motors и Chrysler, много малки компании печелят пазарен дял от най-големия световен пазар на автомобили.

Най-осезателно това става при корейските Hyundai и Kia, и двете собственост на Hyundai.

Заедно двете марки държат 7.3% от американския пазар, колкото има и Nissan, класиращ се на шесто място по продажби в САЩ, след G.M., Toyota, Ford, Honda и Chrysler.

Повишението на пазарния им дял е размер на 5% през изминалата година.

Според анализаторите две са основните причини за печелене на пазарен дял от малките компании. От една страна, се наблюдава значително понижение на общите продажби - те са с 40% по-малко от преди две години, което дава възможност на по-малките компании да са печеливши без да продават милиони автомобили.

На второ място, в условията на криза, купувачите стават все по-малко взискателни по отношение на модела и се фокусират в по-голяма степен върху цената.

Специалистите от сектора твърдят, че вече всички правят добри автомобили или поне такива отговарящи на изискванията на масовия потребител.

Особено популярен става и планът на Нyundai, при който на купувача се дава възможност в случай, че изплаща автомобила, да го върне, ако остане без работа. Това принуди и останалите компании да приложат подобни насърчителни мерки, макар и в друга форма.

Hyundai също така значително подобри имиджа си при луксозните коли с представянето на модела си Genesis, който спечели награда за автомобил на Северна Америка на изложението в Детройт.

По отношение на намаления в цените, Hyundai и Kia също изпреварват своите американски и японски конкуренти, със средни такива от 3 200 на автомобил, в сравнение с 2 000 през изминалата година.

Немски производители, като Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz също използват момента за да увеличават пазарния си дял. Понижението на продажбите им е по-малко от средното за пазара.

Сумарно европейските и корейските производители държат 15.7% от американския пазар през тази година, което е повишение с три процентни пункта спрямо миналата.