Тези продукти се появиха, като че ли от нищото. В началото предизвикаха само повдигане на рамене - бяхме живели десетилетия без такива, защо изведнъж да имаме нужда от тях? Имаме предвид Facebook, Blackberry и т.н. Изведнъж, преди да се усетим, забелязваме, че те са навсякъде. DailyFinance изброява най-изненадващите успехи на нови продукти:

Twitter

Според някои, Twitter е символ на края на човешкото общуване лице в лице. Обезпокоителен е фактът, че кратките съобщения в сайта, наречени tweets, представляват нещо като фрагменти на кратка мисъл и не изискват някакво по-задълбочено замисляне.

Ъпдейтите в Twitter също така най-вече касаят маловажни факти от ежедневието на ваши познати, които най-вероятно не ви интересуват особено. Чудо е, че след като вече имаме Facebook, подобен сайт успя да стане успешен, а съвременният човек вече освен, че трябва задължително да проверява електронната поща, губи и по около час на ден в това да си ъпдейтва профилите в подобни сайтове.

American Idol

Най-успешното шоу в американската история. Преди него на мода бяха риалти програмите. Освен, че забавлява зрителите с музика, предаването кара хората да се чувстват и като музикални критици, а това явно им харесва. Рекламното време в American Idol e едно от най-скъпите в света, а след него се появиха редица програми имитации, като „Да танцуваш със звездите", „Мислят си че могат да танцуват", „Топ моделът на Америка" и др.

Us Weekly

Когато списанието се появи за пръв път, всички си мислеха, че ще бъде провал. Сп. People беше без конкуренция, а и не изглеждаше, че има нужда от такава. Редакторът на US Weekly обаче създава много печеливша формула - папарашки снимки, статии за бебетата на звездите и „признания" на техни близки приятели (анонимни естествено). Оказва се, че точно тези три неща продават и списанието става абсолютен хит.

Facebook

Facebook е създаден през 2004 г. с цел студентите от Харвард да поддържат контакт. Скоро започват да го употребяват и от други университети и колежи в Бостън, след това от гимназии, някои фирми, а днес - от почти всеки, който има имейл адрес. Facebook продължава да е независима компания, за разлика от конкурентната Myspace, която бе продадена на News Corp на Рупърт Мърдок. Въпреки че от самото си начало Myspace беше отворена за всички, Facebook в момента е по-популярна.

Обувки Crocs

Продажбите на компанията нараснаха от 109 млн. долара през 2005 до 847 млн. долара през 2007. За първите три месеца на годината са продадени 8.2 млн. чифта обувки от марката. Фенове на „крокодилските" обувки са звезди като Джак Никълсън и Фейт Хил.

iPod

Когато се появи за пръв път американците не бяха много ентусиазирани. Ipod-ът обаче се превърна в нещо необходимо за тях. Сега те се редят на опашки, за да си купят новите версии на iPod и iPhone. Тези джаджи подпомогнаха и на Apple да задмине конкуренцията.

Prius

Когато за пръв път бе представена през 1997 г., екологичната кола на Toyota бе силно критикувана за това, че е прекалено малка, прекалено скъпа и не е достатъчно мощна. Toyota преработи модела и така се появи този от 2004 г. Той не само е по-добър, но и се появи в момент, в който жените на бензина скочиха, което отчасти се дължеше на войната в Ирак и на урагана Катрина. Резултатът е, че в момента в САЩ има списък от чакащи за девет месеца напред.

BlackBerry

Ето един пример за това как една джаджа се превръща от нещо, от което никой няма нужда, до нещо, към което всеки е пристрастен. Телефонът се появи за пръв път през 1999 и благодарение на красив дизайн и удобна имейл функция днес е най-харесваният телефон на света.

Botox

През 2007 г., продажбите на компанията, произвеждаща Botox се равняват на 1.2 млрд. долара. Препаратът е като златен - ефектът е временен, не е скъп, има малко странични ефекти и най-важното - действа.

Книгите от поредицата Twilight

Кой да се сети, че любовната история между вампир и неговата простосмъртна приятелка ще бъде толкова четена. Четирите книги от поредицата се продадоха в 53 млн. копия по цял свят. По тях се направи и хитов ТВ сериал. Това е може би втората най-голяма изненада в света на книгите след Хари Потър на Дж. К. Роулинг.

Webkinz

Какво представлява? Плюшена играчка, в която има код, който дава на децата достъп до виртуален свят, където те могат да си играят с животинчето и да се грижат за него. Едно време ние прости си играехме с кучето на двора.

FURminator

Мислите си „Кой ще даде 60 долара за гребен за кучета?" Отговорът е - доста хора. Идеята е на бръснар от Сейнт Луис и това, което прави гребенът (който най-вероятно струва повече от вашия собствен) е да разресва козината, на животното, като премахва излишната по безболезнен за него начин.

Компанията е основана през 2003 г., а приходите й за 2007 са в размер на 25 млн. долара.

Nintendo Wii

През 2006, когато излезе новата игра, пред магазините имаше опашки от хора, които чакаха, за да си я купят. Около Коледа, компанията не смогваше да произвежда достатъчно, за да посрещне търсенето - това се казва успешен бизнес продукт.