Една много добра реклама
Преди десет години Staples Inc, която има най-голямата верига магазини за офис консумативи в света, купува правото да сложи името си на спортната зала, в която играят домакинските си мачове отборите от НБА Лос Анджелис Лейкърс и Лос Анджелис Клипърс.
Сделката е за период от 20 години и е оценявана на 116 млн. долара.
Този бизнес ход със сигурност носи позитиви на Staples, която привлича нужното внимание, породено от четирите шампионски титли на Лейкърс в този период.
Това обаче е нищо в сравнение с рекламата, която компанията си направи от това, че името и стои на залата, в която вчера се състоя поклонението преди погребението на Майкъл Джексън.
Като се има предвид отзвукът на това събитие по цял свят, се очаква Staples да привлече между 65 млн. и 75 млн. долара от рекламата на компанията само вчера.
Анализатори са изчислили, че Raymond James Financial е привлякла 37.3 млн. долара от домакинството на тазгодишния Супербоул. Staples е привличала по 8 млн. долара всяка година, в която Лейкърс са играли във финалите на НБА.
"Това ще бъде едно от най-гледаните събития на века," каза вчера Бен Стърнър от Leverage Agency, агенция за спортен маркетинг, която се занимава и с продажбата на права на компании, които искат да сложат името си на спортни съоръжения. "Рекламата, която Staples ще получи от това събитие, не може да се купи. Това, което е ценно в случая е фактът, че Staples може да се възползва напълно от това внимание, тъй като компанията развива дейност в цял свят."
Годината засега е добра за щатските компании за офис консумативи, които се насочват към спонсорски договори в спорта. Office Depot е в първата си година от договора за спонсорство на автомобила на Тони Стюърт, който води в класирането на NASCAR и досега е спечелил три състезания.
И докато някои скърбят за загубата на Краля на попа, а други броят доларите, които церемониите, около събитието им донесоха.
Списание Форбс съобщава, че вчера в Лос Анджелис около Staples Center е имало около 50 000 фенове на Джексън. Според анализатори, събитието е донесло около 4 млн. долара на икономиката на Лос Анджелис и по-специално на централния район на града. Много хора, които в други случаи биха избрали по-луксозните хотели в периферните части на Ел Ей, вчера запълниха хотелите и ресторантите в центъра на града. Сред тези, които правиха бързи печалби бяха естествено и продавачите на тениски и сувенири. Счита се, че хората, които отиват на концерт харчат средно по 10 долара за покупки на сувенири или безалкохолни. Това означава, че оборотът на тази индустрия вчера вечер е бил около 675 000 долара.
Засилената охрана струваше на властите в Ел Ей 3.8 млн. долара. Това не е малка сума, предвид финансовата криза, но градската управа, се надява, че частни спонсори ще възстановят по-голямата част от тази сума, така както стана след парада на Los Angeles Lakers по-рано тази година.
37 мултиплекса в цяла Америка обявиха свободен вход за кинозалите си и излъчваха церемонията на живо. Въпреки че билети не се продаваха, те привлякоха рекордни тълпи в киносалоните и също са на печалба от продажба на безалкохолни и др.