Приходите от реклама в социалните мрежи от щатския пазар ще намалеят с 3% до 1.1 млрд. долара през настоящата година, прогнозира eMarketer.

По-ранна прогноза на същата компания сочеше 10.2% ръст и приходи от 1.3 млрд. долара.

Макар и да са изключително популярни сред потребителите, социалните мрежи тепърва ще трябва да привлекат вниманието на рекламодателите.

Мрежата MySpace остава лидер по приходи от реклама, но позициите й постепенно отслабват. Анализаторите очакват през тази година спад от 15% на интернет рекламата в MySpace до ниво от 495 млн. долара.

В същото време приходите на основния конкурент Facebook нарастват заедно с увеличаване на аудиторията на мрежата. eMarketer прогнозира ръст от 9% до 230 млн. долара през 2009 година, предаде TеchNews.

След две години Facebook може да задмине MySpace по приходи от реклама. През май тази година мрежата имаше 70.3 млн. потребители в САЩ, докато тези на MySpace наброяваха 70.2 млн..

Според последния доклад на iStrategyLabs, броят на възрастните потребители на Facebook бързо расте, докато учениците и студентите излизат от мрежата.

Източник: insurance.bg