По изграждането на трите магистрали, заложени в нашата програма, няма място за публично-частно партньорство и финансирането ще бъде осигурено от еврофондовете, каза пред журналисти днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

Необходима е качествена тръжна процедура за изграждането на автомагистралите. Целта на МРРБ е не по-късно от 15 септември да има готова тръжна документация за магистрала Тракия.

Ремонтът на отсечката по пътя София - Перник при Владая се спира, докато се прецени как ще се строи магистрала Люлин, добави министърът. До края на годината искаме да има приключен търг и избран изпълнител и от април строителството може да започне, каза Плевнелиев. За тяхното изграждане може и да се наложи междинно финансиране от европейски банки, допълни той.

Мястото на НАПИ е в МРРБ и това ще стане, каза Росен Плевнелиев. Тази позиция е съгласуван с ЕК, заяви Плевнелиев.

Движението през прохода Хаинбоаз няма да бъде пуснато, докато не се направи проверка за готовността на пътя - в момента тече такава проверка, но повече информация ще има след седмица. В НАПИ е била масова практика да се пускат пътни отсечки, които не са готови за експлоатация, каза министърът.

Следващата седмица с решение на МС изграждането на тръбата по нефтопровода Бургас - Александруполис ще бъде върнато към Българския енергиен холдинг от фирма Техноекспортстрой, каза Плевнелиев.

Най-вероятно няма да могат да бъдат платени всички средства по програма ФАР, каза зам.-министър Лиляна Николова. Към настоящия момент всички договори, сключени от юни 2007 до юли 2008 г., са замразени на 100 процента и дали ще бъдат отпуснати пари по тях е въпрос на преговори, но част от тях няма да получат финансиране, добави тя.

Източник: БТА