Феноменът Facebook не е само средство, чрез което поддържате контакт с приятели и разглеждате снимки на съученици от гимназията.

Facebook може помогне на бизнеса ви и мнозина вече са разбрали това. Всяка уважаваща себе си компания вече има профил на фирмата или страница, в която други потребители се регистрират като фенове.

Как може Facеbook да помогне на бизнеса ви?

Маркетинг промоции: Наскоро Starbucks направиха промоция само за потребители на Facebook, в която раздаваха купони за сладолед. Със своите 250 милиона потребители в цял сват, Facebook ви отваря врати към аудитория, която нито един друг сайт не може да ви даде. През следващите години ще ставаме свидетели на все повече Facеbook кампании, в които се иска да станете фен на страницата на една марка, за да получите право на достъп до награди, раздавани от нея.

Работа: Някои компании обявяват свободни позиции на страницата си във Facebook. Освен, че обявата ще бъде видяна от огромен брой хора, от значение е и фактът, че това са хора, които вече имат интерес към тази компания и/или са нейни фенове, щом са посетили страницата й.

Стрийт тийм: В последните няколко години, музикални изпълнители и спортни отбори забелязват, че е много ефективно да оставят рекламата в ръцете на т. Нар. стрийт тиймс - това са техни фенове, които срещу безплатни билети за събития, се ангажират с това да популяризират дейността на изпълнителя (спортистите), като постват линкове, свързани с тях в различни сайтове и др. Някои от тези стрийт-тиймс дори могат да поддържат фен-сайтове, в които да правят това, което биха правили тъй или иначе - да следят, популяризират и коментират дейността на съответните личности и отбори.

Конкурси: Много компании провеждат конкурси във Facebook, които привличат голям аудитория и естествено са реклама за тях.

Като личности вие може и да сте сред тези, които отричат силата на Facebook и отказват да стават част от модата, но ако имате бизнес, би трябвало да се замислите дали не изпускате от възможностите, които интернет ви предлага. Преди 10 години например, можехте да си развивате дейност и без да имате страница в интернет. Днес уебсайтът е не само необходимост за всяка компания - той е едва минималният начин, по който можете да извлечете полза от глобалната мрежа.