Холандският гигант в областта на електрониката Philips Electronics разширява своята линия за секс играчки. Компанията представя нов модел на изложението за потребителска електроника IFA 2009, засилвайки присъствието си на мултимилиардния пазар, на който стъпи само преди година, когато пусна продуктите във Великобритания.

"Формата на нашите чувствителни масажори пасва на контурите на мъжките и женските ерогенни зони," казва Крис Уорп от Philips. На изложените Уорп демонстрира играчки, чиято цена на дребно варира между 70 евро и 150 евро.

Пазарът на секс играчки възлиза общо на 97 млрд. долара, според Уорп, но Philips се цели в малък сегмент от него, който сам по себе си може да е значителен.

Всичко това се отразява и на общественото здраве. "Хората, които имат добри сексуални отношения живеят 12 години повече и изглеждат с 10 години по-млади," казва Пола Хол, експерт в областта на секса и връзките, която е консултирал Philips по време на процеса на дизайна и изработката на играчките.

"Това всъщност намалява вероятността да се разболеете от рак, от сърдечни болести и намалява кръвното налягане," според нея.

След като представи продуктовата линия във Великобритания, в Boots и Amazon, най-голямата европейска компания за потребителска електроника разшири дистрибуцията в Испания, Франция, Германия, Холандия, Белгия и Люксембург.

"Играчките бяха много добре приети както по отношение на реакциите на потребителите, така и по продажби. Не бихме разширявали дейността си, ако това беше малка пазарна ниша," казва Уорп.

"Открихме, че 40% от двойките се чувства дискомфортно с лошо изработените и често груби секс играчки, които се продават в момента на пазара. Ще продължим да се разрастваме както на географски принцип, така и откъм продукти", споделя Уорп.