Изучаването на музикален инструмент засилва паметта
Изучаването на музикален инструмент в училище подобрява поведението и засилва паметта и интелигентността на децата, показва поръчано от британското правителство изследване, публикувано по повод откриването на първата Национална година на музиката във Великобритания, съобщава британският в. "Гардиън".
Проф. Сюзън Халам от Педагогическия институт към Лондонския университет анализирала многобройни изследвания относно положителното влияние на музиката върху децата. Тя установила, че според учените изучаването на музикален инструмент разширява лявото полукълбо на мозъка. В резултат на това изучаващите музикален инструмент деца помнят близо пет пъти повече информация от другите.
Изследването на Халам било поръчано от Департамента за децата, училищата и семействата като част от усилията повече деца във Великобритания да бъдат убедени да свирят на музикален инструмент. Британското правителство се надява броят на децата на възраст между 7 и 11 г., които са получили възможност безплатно да изучават инструмент, да се удвои до 2011 г. В момента по данни на правителството над половината от децата в основното училище изучават музикален инструмент.
Изследването, което направило сравнителен анализ на влиянието на уроците по музика и на тези по актьорско майсторство, установили, че с времето уроците по музика увеличават коефициента на интелигентност на учениците със 7 пункта спрямо 4.3 пункта за уроците по актьорство. Редица американски изследвания са установили, че свиренето на музикален инструмент подобрява поведението на децата. Причината е, че работата в малки групи изисква доверие, уважение и компромиси, посочва Халам.
Източник: БГНЕС