Google: Най-лошото за интернет рекламата отмина
Главният изпълнителен директор на Google Inc Ерик Шмид вчера обяви, че най-лошото от рецесията за интернет рекламата е отминало и посочи признаци за възстановяване както в САЩ, така и в Европа, което оскъпи акциите на компанията с 3%, информира Reuters.
В присъствието на съоснователя на Google Сергей Брин, Шмид обяви, че най-голямата интернет търсачка в САЩ е увеличила наемането на служители и инвестициите си в очакване на възстановяването.
"Най-лошото е зад нас," казва Шмид. "Виждаме ясно аспектите на възстановяването, не само в САЩ, но и в Европа."
Google започна да вижда първите признаци на възстановяване през май и юни, заяви Шмид, след периода, в който спадът на разходите за реклама ограничи ръста на приходите на компанията.
На фона на възстановяващата се икономика, Google планира да възстанови средния си темп от едно придобиване на месец, според Шмид.
"Половината от най-интересните неща в Google са излезли от малки придобивания," добавя Шмид, напомняйки за сделка сключена от съоснователите Сергей Брин и Лари Пейдж, която в крайна сметка води до създаването на платформата за мобилни телефони Android.
Въпреки че не изключва големи сделки, те се сключват по-трудно, според Шмид.
Придобиванията на DoubleClick за 3.1 млрд. долара и YouTube за 1.65 млрд. долара са сред най-големите на Google.