Кризата не мъчи китайските милиардери
Докато останалата част от света се мъчи да се възстанови от световната финансова криза, китайските милиардери живеят в охолство, купувайки си луксозни продукти със спиращи дъха темпове, пише AFP.
Пекинската улица Жинбао е задължително място за китайските милиардери, които има юани за харчене. Някогашният лабиринт от алеи сега е дом на Rolls-Royce, Bugatti, Lamborghini, Gucci, Cartier, хонконгския Jockey Club и няколко петзвездни хотели.
"Всички наши клиенти са китайци и са много богати," обяснява Уилсън Хо, управляващ директор на Lamborghini в китайската столица, докато показва модела Murcielagо, който може да развие 325 км в час.
Хо, който също така представлява Bugatti и Rolls-Royce в Пекин описва клиентите си като "успели предприемачи от сектора на недвижимите имоти, шоубизнеса, финансовия сектор, минната индустрия и производството на стомана".
"Те са много, много млади. Пo-голямата част от тях са на възраст малко над 20 години", казва Хо.
По-рано този месец Hurun Report публикува списък с 1 000 най-богати китайци. Много от тях са натрупали състоянието си в сектора на недвижимите имоти и на фондовия пазар, а 130 от тях са милиардери в долари.
Общото състояние на 1 000-те най-богати в Китай възлиза на 571 млрд. долара до 15 септември тази година. Това е повече от БВП на Индонезия или Белгия.
Пекин е третият най-голям пазар за Rolls-Royce в света след Дубай и Абу Даби. Общо 52 Rolls-Royce-а от модела Phantom са продадени в китайската столица през 2008 г., което прави по един автомобил на седмица. Цената им варира между 7 и 10 млн. юана (1-1.5 млн. долара), в зависимост от модела.
В друг търговски район на Пекин китайските клиенти се тълпят в триетажния магазин на Louis Vuitton, където също пазаруват сериозно.
Френската луксозна марка, която открива средно по един магазин на месец в Китай през тази година, отчита невероятно резултати в страната, която според държавните медиите там е вторият най-голям потребител на луксозни стоки в света след Япония.
Клиентите на изискания ресторант Lan Club, които са 70% китайци, също не изглежда да изпитват затруднения.
Най-скъпият коняк в ресторанта струва 5 400 долара, а клиентите могат да си поръчат и ястие със стриди на цена от 775 долара.
Обратно на улица Жинбао членството в Jockey Club, който е само за отбрани членове, струва 36 600. Общо 450-те служители на клуба не само трябва да знаят имената на всичките 300 члена, които са почти изцяло китайци, но и какъв вид чай предпочитат. Клубът веднъж дори кани шивачи от Италия, за да ушият костюми за клиентите.
"Богатите хора в Китай вече са отминали периода, на показност. Те знаят как да използват богатството си, за да водят по-добър начин на живот и да се радват на живота на по-уединени места," казва заместник PR мениджърът на клуба Крис Чен.