Роналдо не постига същия търговски ефект за Реал като Бекъм
Най-скъпият играч в историята на футбола Кристиано Роналдо не успява да предизвика същия бум на продажбите, който последва след преминаването на Дейвид Бекъм в Реал Мадрид, пише Bloomberg.
Продажбите на екипите на отбора с марката Adidas AG са със 75% по-малко в сравнение с 2003 г. когато Бекъм се присъедини към отбора, според данни на магазините за спортни облекла в Мадрид. Според търговците вината е в най-тежката рецесия от 60 години и безработицата от 19.3%.
Реал Мадрид, който получава дял от продажбите на екипите, обяви на 20 септември, че очаква 3.5% ръст в общите си приходи до 421.7 млн. евро за годината приключваща през юни 2010 г. Приходите на отбора скочиха с 27% в годината след закупуването на Бекъм от Манчестър Юнайтед, когато 22% от приходите идват от продажбата на спортни екипи.
Бекъм премина в ЛА Галакси от американската Мейджър Лийг Сокър през 2007 г. Реал Мадрид пък подписа с Кристиано Роналдо за рекордните 80 млн. паунда (133 млн. долара) през юни, което е три пъти повече в сравнение със сумата платена за бившия капитан на английския национален отбор. Роналдо отбеляза 9 гола в 7 мача преди да контузи глезена си през септември.
Ще мине поне година преди новите спонсорски договори на Реал Мадрид влязат в сила, обявиха от клуба на 20 септември. През август отборът подписа нов договор с Bwin Interactive Entertainment AG, чието име стои на екипите на играчите. Реал Мадрид също така се опитва да преподпише договора си с концерна за спортна екипировка Adidas, който изтича през 2012 г.
Продажбите на дребно в Испания падат от март 2008 г., а безработицата скочи след срива на имотния пазар. Икономиката на Испания отново ще се свие през следващата година, според Международния валутен фонд.
Въпреки това, Реал Мадрид похарчи рекордните 360 млн. долара за играчи привличайки още бразилецът Кака, французинът Карим Бензема и испанецът Шаби Алонсо.
За да си позволи тези летни покупки клубът си осигури банкови заеми в размер на 151.5 млн. евро, който трябва да бъдат изплатени за шест години.
Около половината всички фланелки на Реал Мадрид се продават в Испания, а около 7% на втория най-голям пазар - Китай, според Adidas.
Емилио Бутрагеньо, директор институционални връзки в Реал Мадрид, подкрепя план, който предвижда някои мачове от испанското първенство да започват в 3 часа следобед, за да могат да бъдат наблюдавани директно в Китай, писа спортният вестник Marca на 25 септември. Мачовете в Испания обикновено започват в 9 часа вечерта в Испания, което е 4 сутринта в Китай.