Suzuki и VW сформират стратегическо партньорство
Японският автопроизводител Suzuki Motor Corp. обяви днес, че е подписала капиталово споразумение с Volkswagen AG за създаването на партньорство със силно световно присъствие, особено на развиващите се пазари Китай и Индия, информира WSJ.
Съгласно споразумението Suzuki ще продаде 107.95 млн. от собствените си акциите на Volkswagen за 222.5 млрд. йени (2.5 млрд. долара), което ще даде на германския автопроизводител 19.9-процентен дял в японската компания. Сделката се очаква да бъде финализирана през януари 2010 г.
Suzuki ще набере 222.48 млрд. йени от сделката.
Suzuki също така обяви, че ще закупи акции на Volkswagen използвайки до половината от средства, които ще получи от германската компания за акциите си.
Споразумението ще даде възможност на партньорите да се допълват в сфери като производство и разработка на технологии за икономични автомобили с ниски емисии на вредни газове, казват от Suzuki.
Suzuki, която е третият най-голям производител на мотоциклети в света, беше водещата компания на пазара на мини автомобили в Япония в продължение на 30 години преди да бъде изместена преди две години от подразделението на Toyota Motor Daihatsu Motor.
Suzuki обаче все още е лидер на индийския пазар чрез подразделението си Maruti Suzuki India Ltd. Местната компания контролира около 50-процентен дял от развиващия се пазар където 75% от продаваните автомобили са малки хечбеци.
В същото време Volkswagen се справи по-добре от повечето си конкуренти си с кризата благодарение основно на огромното си присъствие на динамични пазари като Китай и Бразилия.
Партньорството със Suzuki бележи нова стъпка в агресивната стратегия за глобално разрастване на Volkswagen, която включва изпреварването на Toyota като най-големия производител в света до 2018 г.