Американският актьор Брус Уилис, който вече е рекламно лице на водката Sobieski на компанията Belvedere, ще вземе 3.3-процентен дял във френската компания, за да помогне с маркетинговата й стратегия, информира Reuters.

Днешното изявление на Belvedere оскъпи акциите на компанията с около 6.6% до 34 евро за брой в ранната търговия, което й определи пазарна стойност в размер на около 85 млн. евро (122 млн. долара).

Делът от 83 000 акции ще представлява заплащането на Уилис за четиригодишен период, в който актьорът ще рекламира Sobieski в световен мащаб.

От Belvedere добавят, че очакват продажбите на Sobieski да нараснат повече от два пъти в САЩ през тази година до около 5.18 млн. литра.

Belvedere потърси съдебна защита от кредитори през юли 2008 г., след като просрочи плащанията по издадени свои облигации и представи план за преструктуриране, който включваше и продажбата на активи.

Днес се появиха информации, че Belvedere може да получи повече от пет оферти за своята марка ликьор Marie Brizard.

Кандидатите включват Quartier Francais, компанията за алкохол La Martiniquaise и московският бизнесмен Марк Кауфман.