Най-гледаното предаване в телевизионната история на САЩ
Победата на Ню Орлеанс Сейнтс над Индианаполис Колтс във финала на Националната футболна лига (НФЛ) на САЩ, известен като Супербоул, е бил проследен по телевизията от 106 милиона души превръщайки се в най-гледаното предаване в щатската телевизионна история, според Nielsen Co.
Предишният рекордьор е бил финалния епизод на сериала "M-A-S-H" през 1983 г.
Завладяващите заглавия в пресата и репортажите за град Ню Орлеанс и възстановяването му от урагана Катрина, както и опитът на куотърбека на Индианаполис Колтс Пейтън Менинг да спечели втори Супербоул, са в основата на високия рейтинг. Трябва да се отбележи, че тази година НФЛ поддържа висок рейтинг през целия сезон.
Според Nielsen в неделя 106.5 милиона души са били пред екраните, за да гледат Супербоул, в сравнение със 105.97 милиона зрители на финалния епизод на "M-A-S-H" през 1983 г.
Предният рекорд за Супербоул пък се държеше от миналогодишния сблъсък между Аризона Кардиналс и Питсбърг Стийлърс. Този мач е гледан от 98.7 милиона души, според Nielsen.
В момента повече американски домакинства имат телевизори (114.9 млн.) в сравнение с 1983 г. (83.3 млн.). Общо 77% от домакинствата с телевизори са гледали "M-A-S-H" през 1983 г., докато този дял за тазгодишния Супербоул възлиза на 68%.
Разрастването на HD телевизията и популярността й сред любителите на спорта също спомага за новия рекорд.
Оспорваният мач до последните минути също допринася за високия рейтинг. Това изглежда нямаше да се случи, след като Индианаполис Колтс поведоха с 10-0 в началото на мача. При подобни резултати хората често спират да гледат, но Сейнтс успяха да се върнат в мача.
В същото време Dorito's изглежда е привлякла най-голям интерес сред рекламите излъчени по време на Супербоул.
Да припомним, че CBS, която тази годишна предаваше мача, таксуваше рекламодателите с между 2.5 и 3 млн. долара за 30-секунден рекламен клип.