По-малко продадени нови автомобили и през януари
През януари в страната са продадени 1160 леки автомобила, което е спад от 47% на годишна база, сочат месечните данни на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).
Лидер по продажби за миналия месец е представителят Рено Нисан България, с пласирането на 138 МПС, или 11.90% от продадените бройки за януари. По-надолу се нареждат София Франс Ауто и марката Peugeot (119 автомобила, 10.26%) и Мото Пфое БГ с Ford (118 автомобила, 10.17%).
Топ 5 на продадените марки нови автомобили в България за периода 01 - 31 януари 2010 г.
Данните на ААП за януари 2009 г. сочат, че година назад лидерите на пазара са били Порше БГ и Volkswagen - 287 автомобила или 13.02% от продажбите. За миналия месец са пласирани 87 автомобила с тази марка (7.50% от пазара).
Продажбите на Citroen и Автомотор Корпорация преди година са били 268 (12.16%), при 74 бройки (6.38%) за периода 1-31 януари 2010 г.
Трети тогава е Мото Пфое БГ и Ford - 238 МПС-та и 10.80%.
Пласираните през миналия месец автобуси и камиони в България наброяват 55 общо, което е с 43% по-малко от същия период на 2009 г. Продажби за тази година имат само Iveco (26 МПС-та), Mercedes (24 МПС-та) и Man (5 МПС-та).