От 1 март 2010 г. VIVACOM ще прехвърли техническите и оперативните дейности по развитието на своята мрежа към Алкател-Лусент. Договорът между двете компании е за 5 годишен срок.

„Цената на услугата е част от конфиденциалните условия по договора, които не коментираме. Може да уточним във връзка с този процес, че намаляването на оперативните разходи по изпълнение на тези дейности могат да достигнат двуцифрен процент, по данни от предишни договори на Алкател в тази сфера.", коментираха специално за Profit.bg от компанията.

За пръв път проект от такъв мащаб се изпълнява у нас. Според него 80% от дейностите в дирекция Експлоатация на телекома ще бъдат прехвърлени, като процесът засяга всички нива от специалист до мениджър.

Като част от споразумението, около 3000 служители на телекома ще се присъединят към екипа на Алкател-Лусент, запазвайки настоящите си трудови договори и социални придобивки. Във VIVACOM ще останат функциите, свързани със стратегическото планиране и развитието на мрежата, и контрола върху дейността на аутсорсинг партньора.

Подписването на споразумението за аутсорсинг е последната фаза от стратегическата трансформация на VIVACOM, която започна в началото на миналата година със сливането на мобилния и фиксирания бизнес на телекома и продължи с неговото ребрандиране през септември 2009 г. Крайната цел на този процес е промяна на телекома от техническа към клиентски ориентирана компания.

„Изборът на Алкател-Лусент ще позволи на VIVACOM да намали оперативните си разходи и гарантира, че клиентите на телекома ще получават услуги с най-високо качество," каза Анди Уилямс, президент по услугите на Алкател-Лусент. „Това е най-важният договор за доставка на такъв тип услуги, който сме подписвали в Източна Европа."