Със 7% е намаляла консумацията на безалкохолни напитки в България през 2009 г., сочат данните на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки.

Общото потребление е близо 1.71 млрд. литра, или със 128 млн. литра по-малко от това през 2008 г. По този начин и потреблението на глава от населението пада от 242 литра на 226 литра за годината.

По цени на дребно на пазара са реализирани общо безалкохолни напитки на стойност близо 1.46 млрд. лв., или със 121 млн. лв. по-малко от предходната година.

Спад на консумацията се отчита във всички групи и категории безалкохолни напитки с изключение на „Студен чай" и „Лайт".

Въпреки спада в консумацията на безалкохолните напитки техният дял в общото потребление на всички видове търговски марки напитки на пазара в България остава на нивото от 62.4%.

При газираните напитки потреблението е намаляло със 7.5% на годишна база, или с около 54 млн. литра, като делът им при потреблението на безалкохолни напитки в края на миналата година е 39%. При напитките „лайт" е отбелязан минимален ръст от 1.1%.

Потреблението на плодови сокове и нектари е намаляло с 9.3% на годишна база, което е с 9 млн. литра по-малко от 2008 г.

Източник: в. Монитор