Ив. Дачов: Тенденцията е към окрупняване на BTL-пазара

„Местните компании продължават да доминират към днешна дата на BTL-пазара (Below-the-line (BTL) - пазарът на немедийни комуникации) в България. Но като цяло това предстои да се промени", заяви в специално интервю за Profit.TV Красимир Ванков, изпълнителен директор на Групата Идалго.
Ивайло Дачов, управляващ директор на групата, е убеден, че предстои окрупняване на пазара и навлизане на чуждестранен опит в страната.
„Това се е случвало на много места по света и няма как да не стане и в България," коментира пред камерата на Profit.TV мениджърът. „В момента, когато един пазар расте, той започва да става забележим за големите международни инвеститори в сферата, а това са както специализирани BTL-международни марки, така и големи рекламни брандове, които имат такава дейност и предлагат подобна експертиза".
Той допълни, че наблюдават повишаващ се интерес към навлизане на чужди компании на пазара. Според него това може да се случи по два начина - чрез основаване на местна структура, която да се изгражда от нулата или чрез сливане с местна компания, каквато е Идалго.
„От 2010 година нататък," според Дачов, „идва времето, когато печелившата формула в този все по-апетитен пазар, ще е международната марка, която има известност и локален опит. Съвсем спокойно можем да Ви заявим, че като отчитаме тази тенденция, ние ще направим всичко възможно да изпълним подобен модел на българския пазар. Тоест да намерим възможност да се асоциираме с голям международен бранд и да му предложим това, което ние сме научили за този пазар за десет години“.
„Като едни от първите, които започнахме да се занимаваме с BTL в България, сега ще бъдем и едни от първите, които ще вървим в тази насока и да сме част от развитието на BTL-пазара в България като цяло", заяви Ванков.
„Компании като нашата са били двигатели на пазара и искаме да продължим да бъдем фактор при формирането и развитието му", на свой ред допълни Ивайло Дачов.
Защо пазарът на BTL-услугите в България нарастваше през 2009 г., за разлика от медийният? Кои са двигателите на този ръст и каква е добавената стойност на предлаганите услуги от Идалго спрямо конкурентите, може да видите само в специалното интервю с Ивайло Дачов, управляващ директор и Красимир Ванков, изпълнителен директор на Групата Идалго.
Сн.: Красимир Ванков, изпълнителен директор и Ивайло Дачов, управляващ директор на Групата Идалго (от ляво на дясно)