Продажбите на нови автомобили в Европа са се увеличили с 3.2% на годишна основа, но в Германия са се понижили с 29.8%, след като програмата за замяна на старите автомобили с нови приключи, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители.

Резултатите показват големи регионални различия - от срива на продажбите в Германия до високите продажби във Великобритания /26.4%/, Франция /18.2/, Италия /20.6/ и Испания /47%/, постигнати главно благодарение на правителствените стимулиращи програми.

1 000 754 нови автомобила са били продадени в 28 европейски страни, за които Европейската асоциация на автомобилните производители води статистика.

В източна Европа продажбите спаднаха рязко, като в България са намалели с 44.5%, в Естония с 47.7%, в Унгария с 57.9%, Латвия с 40.2%. Литва с 17.3%, Полша с 19.2% и Румъния с 63.0%. Ръст на продажбите бе регистриран само в Чехия, Словакия и Словения.

Френският автомобилен производител "Renault" пък е компанията с най-голям растеж на регистрирани продажби, след като отчете 30% ръст, следвана от другата френска автомобилна компания "PSA Peugeot Citroen" с 18.4%. Продажбите на най-големия автомобилен концерн в Европа Фолксваген са намалели с 1.7%.

Източник: БГНЕС