Ръководството на ФЕД предпочита американската живопис
Колекцията от картини, които украсяват кабинетите на мениджърите на ФЕД, нараснаха за 35 години от 3 до над 450 платна. Председателите на ФЕД определено отдават предпочитания на американските художници от XIX-XX век, съобщава The Wall Street Journal.
Обикновено практиката е ръководителят на ФЕД да направи своя избор за художник и творба в началото на своя мандат, разказа пред изданието Мари Ан Голи, заета с подбора на колекцията от 31 години. Госпожа Голи подбира книги, каталози и репродукции, за да установи вкуса на председателя. След това или се подбира картина от съществуващата вече колекция, или, ако подходящата творба не е открита, се проучва от къде може да бъде заета тя.
Пол Волкер (начело на ФЕД от 1979 - 1987 г.) бил ценител на живописта, но предпочитал картини, със сантиментална за него стойност. Сред подбраните от него платна са горски пейзаж, нарисуван от Сънди Уолкър, син на бивш съсед, или пейзаж в пастелни тонове на Кати Аксилрод, съпруга на един от неговите старши съветници.
Наследникът на Волкер Алън Грийнспан се спрял на пейзажа на Александър Лаури „Pleasant Valley, Essex County, N.Y.", 1867 г., нарисуван в стила на школата „Хъдзън Ривър", както и на зимния пейзаж „Snowscape", ок. 1900 г., на Фридрих Кениг в стил виенски сецecион. Картините на любимите на Грийнспан художници - Франц Халс и Пит Мондриан, се оказали недостъпни.
Що се отнася до сегашния глава на ФЕД Бен Бернанке, то при него се наблюдават промени в художествените предпочитания. През 2002 г., скоро след встъпване в длъжност, той избрал за своя кабинет два пейзажа - «Harvest Scene, New York State», ок. 1859 на Томас Хочкис и безименна творба на Артур Ф. Белоус.
Изминали година и половина и Бернанке пожелал промяна. Поръчал за кабинета си творбата на американския поп-арт художник Робърт Раушенберг - «Samarkand Stitches #IV», изработена от коприна, която Раушенберг купува на базара в Самарканд.
През февруари 2006 г. Бен Бернанке се спира за работното си място творбите, които и днес могат да бъдат видени в офиса му - «New York 21», 1949 на О. Луис Гулиелми и «Double Diamond», 1949 на Иля Болотовски.
ФЕД не разполага с фонд за придобиване на творбите на изкуството, като всички призведения в постоянната колекция са дарени. Сред отговорностите на г-жа Голи са не само да проучи всяка творба, преди да попълни експозицията, но и да провери дали не съществува конфликт на интереси с донора.