Модата да се предлага „най-добра работа в света“
Компаниите в сферата на туризма вече открито се надпреварват да подобряват рекорда за най-добра работа на света.
Търсеха се управители на острови, хора, които да тестват атракциите по увеселителните паркове, да дегустират вина, а последното предложение, за което чухме, бе за човек, който да маже жените по плажа с лосион за слънце.
Ирландската туристическа агенция Runway Bride and Groom сега пък търси двойка, която да обикаля света в продължение на шест месеца, като посещава романтични хотели и използва пакетите им за „меден месец".
Курортите, в които двойките ще отсядат са в Азия, Европа, Африка и САЩ.
За сега над 1000 двойки са подали CV. Има кандидати от Корея, Китай, Македония, Хърватия, Индия и Саудитска Арабия. Една двойка от Калифорния, която трябва да се ожени скоро, пише, че ще отложи сватбата си и ще тръгне на пътуването веднага. На час се получават около пет CV-та на двойки.
Това, което се иска от двойките (освен да пият коктейли и да си почиват) е да блогват няколко пъти в седмицата и веднъж в месеца да пускат статия във вестник Irish Times.
Заплащането ще бъде 20 000 евро за 6 месеца. Двойките трябва да подават молби до 7 април, а кастингът ще бъде в средата на май.
Предлагането на подобни работни оферти започна през януари 2009 и бързо стана ясно, че новината обикаля света и е такава добра реклама за фирмата, че си струва парите, похарчени за заплата на няколко щастливци, които да се правят, че работят.
През януари 2009 австралийска фирма съобщи, че търси човек, който да живее шест месеца в курорт на остров Хамилтън на Големия бариерен риф. Фирмата плащаше 140 000 долара на този човек, за да блогва и да насърчава хората да изберат да прекарат почивката си в района. Тази работа бе спечелена от 34-годишния Бен Саутхол от Великобритания, който надви конкуренцията на 34 000 души от целия свят.
Наскоро той заяви, че за тези шест месеца е преживял повече отколкото през 34-те години преди тях.
Следващата най-добра работа беше оферта на туристическа компания във Флорида, която плащаше 25 000 долара на двойка, която да прекара 67 дни, возейки се на всяка атракция в парка.
Следваше офертата на винарска къща в Хелдбърг, Калифорния. Те предлагаха 60 000 долара на човек, за да опитва вината им и да пише за тях. Тази позиция бе спечелена от 36-годишния Харди Уолъс, който няколко месеца по-рано бил съкратен от работата си като счетоводител.
„Ако мислите, че само съм пил вино и нищо друго не съм правил, не е точно така," казва той. „За тези шест месеца съм написал 200 статии, заснел съм 45 видеа, пуснал съм 7 000 ъпдейта в Twitter и посетих безброй мероприятия, свързани с виното."
Уолъс е успял да си намери постоянна работа във винарна след това и в крайна сметка е доволен.
Всичко това е добре за компаниите, които стоят зад офертите, защото те получават реклама, струваща стотици хиляди долари. Историята се разказва в медиите в целия свят, пишат се репортажи със снимки и няма как да не се спомене името на работодателя.
Американски ПР експерт споделя „Когато пътувам, за да изнасям лекции по света питам „Чували ли сте за австралийската компания, която предлага най-добрата работата в света?" Аз пътувам в Япония, Индия, Естония и Латвия и около 20% от хората отговарят „Да." Да накараш 20% от хората в такива далечни страни да научат името на една компания без да плащаш за реклама е невероятно".
RunawayBrideAndGroom признават, че са поредната компания, която иска да се възползва от славата. „Уебсайтът ни регистрира 100 000 уникални посещения откакто пуснахме обявата", казват те.
Станете наш почитател във Facebook