Имаме надежда, че спадът в премийните приходи през 2009 г. ще бъде преодолян през тази година и ще достигнем, може би и ще надхвърлим нивата, които постигнахме през 2008 г. Това заяви Петрозар Петков, председател на Съвета на директорите и генерален директор на ЗД Бул Инс АД, на специална пресконференция, посветена на 15 години от основаването на застрахователното дружество.

Повод за този оптимизъм е ръстът на премийните приходи за първо тримесечие на 2010 г. с 19%, или с приблизително 5.5 млн. лв. повече приходи спрямо същия период на миналата година.

Вижте: 15 години Бул Инс - Петрозар Петков, генерален директор на Бул Инс

По данни на мениджъра брутната печалба на застрахователя през 2008 г. е надвишила 9 млн. лв., като нетният положителен финансов резултат достига над 7 млн. лв. От тях 2 млн. лв. са капиталзиаирани, като останалата сума е раздадена като дивиденти на акционерите на компанията.

Реализираната печалба от Бул Инс през 2009 г. е 6.5 млн. лв., като след изчистване от данъци, остават към 5.8 млн. лв, обяви Петрозар Петров. Общото събрание на акционерите на дружеството ще решава каква част да бъде капитализирана и съответно разпределена под формата на дивидент.

Вижте: 15 години Бул Инс - Стоян Проданов, изпълнителен директор на Бул Инс

Кризата удари резултатите на всички общозастрахователни компании у нас, като най-сериозно пострадалите, според генералния директор, се оказаха онези компании, които имат по-голям портфейл автомобилно застраховане.

Мениджърът заяви още, че дружеството си остава лидер на автомобилното застраховане, което формира над 70% от премийния приход на застрахователния пазар в България. Въпреки тази си позиция, управата на Бул Инс търси начини за диверсификация на застрахователния портфейл, като от последните няколко години застрахователят разширява предлаганите застрахователни продукти.

Дори според Стоян Проданов, изпълнителен директор на компанията, образът на Бул Инс само като автомобилен застраховател е вече в миналото, като добави, че ако преди, интересът е бил съсредоточен главно към един сегмент - автокаско и гражданска отговорност, то днес застрахователят предлага 12 основни продукта.

Това, според него означава, че дружеството предлага всички застрахователни продукти, продавани в страната, без авиационния бизнес.

Сн. Петрозар Петков, генерален директор на Бул Инс