Най-скъпите застрахователни брандове в света
През тази година Millward Brown Optimor публикува за пети път класацията си на стоте най-скъпи световни бранда BrandZ Top 100. Брандът е един от най-ценните активи за всяка компания и средно съставлява около една трета от акционерната й стойност. Името на една компания допринася значително за печалбата. Това важи не само за потребителските стоки, но и за всички сектори, от технологичния, през автоиндустрията и телекомуникациите, до банкирането.
Застрахователната индустрия възстанови печалбите през миналата година, като много брандове успяха да тръгнат нагоре през последното тримесечие на 2009 г.
С излизането от рецесията потребителите изглежда бяха по-решени да защитят, това което имат и търсеха застрахователни брандове, на които могат да се доверят. Цената си остава важна, но цената без гаранции за сигурност и качество през последната година не беше достатъчна за потребителите, за да сменят бранда.
Най-големият застрахователен бранд през изминалата година е щатската State Farm, чиято стойност е нараснала с 19% до 8.21 млрд. долара през миналата година.
На второ място в класацията се нарежда Allianz, която е загубила 21% от стойността на името си до 4.45 млрд. долара.
Челната тройка се оформя от френската AXA, която е поскъпнала със 7% до 3.96 млрд. долара.
По-нататък в класацията се нареждат Zurich Financial (1.93 млрд. долара), Geico (1.81 млрд. долара), MetLife (1.73 млрд. долара), Allstate (1.58 млрд. долара) и ING (1.56 млрд. долара)
Очакванията за следващите 12-18 месеца са, че застрахователните брандове ще се завърнат към основната си дейност и ще се отдалечат от предлагането на диверсифицирани финансови услуги.
Очаква се също така маржовете на печалба да продължат да намаляват, а консолидацията в сектора да се ускори.
Предвижда се, брандовете да засилят използването на дигиталните средства на комуникация и социалните мрежи.