Globul приключи първо тримесечие с 4.2% спад в приходите

Въпреки трудностите, пред които бе изправен телекомуникационният сектор в България през първите три месеца на 2010 г. - продължаващата финансова криза, свиването на потребителските разходи, засиления регулаторен натиск и все по-силната конкуренция, Globul постига добри резултати пo редица икономически показатели, се казва в официално прессъобщение на компанията.
През първите три месеца на годината абонатите на договор на компанията се увеличават с почти 4% спрямо същия период на миналата година, до общо 2.1 милиона или 56% от всички клиенти на компанията.
Едновременно с това, през първото тримесечие на 2010 г., броят на потребителите на предплатените услуги намалява с почти 13% в сравнение със същия период на 2009 г., поради фокуса на оператора към увеличаване на абонатите на договор, както и в резултат на задължителната регистрация на предплатените карти.
Общият брой на клиентите на дружеството към края на март 2010 г. е приблизително 3.8 милиона.
През първото тримесечие на годината печалбата преди лихви, данъци и амортизации се увеличава с 2.7% спрямо същия период на миналата година, а съотношението на печалба преди лихви, данъци и амортизации като процент от общите приходи се увеличи с 2.7 процентни пункта до 39.8%.
Операторът успява да задържи спада в своите приходи от услуги в рамките на малко повече от 2%. Този спад се дължи най-вече на въздействието на силната конкуренция в корпоративния сегмент и наложените от регулатора по-ниските цени за терминиране.
Също така, Globul и Germanos реализират чувствителни икономии, като например, в сферата на продажбите и дистрибуцията, разходите са свити с 45%, а в системата за контрол и събиране на сметки - с 13%.
Финансови резултати на Globul и Germanos за първото тримесечие на 2010 г., сравнени със същия период на 2009 г.:
*Източник: Globul
Финансови резултати на Cosmote Group за първото тримесечие на 2010 г., сравнени със същия период на 2009 г.:
*Източник: Globul
Към края на март 2010 г. компаниите от OTE Group осигуряват мобилни телекомуникационни услуги на приблизително 21.8 милиона клиенти в Югоизточна Европа или с 9.5% повече, в сравнение със същия период на 2010 г.