Дюлайе: Не парите създават идеите в основа на бизнеса
На 13 май 2010 г. в Зала 6 на НДК се проведе последната месечна среща за София от конкурса „Награда EMPOWER за изключителни млади предприемачи", която бе посетена от повече от 250 млади предприемача. През май темата за дискусия беше "Структуриране на дейностите по маркетинг, продажби и комуникация", информираха от организаторите на събитието.
Презентаторите, поканени за семинара този месец бяха: Красен Кюркчиев - изпълнителен директор на Фикосота Синтез; Дилян Павлов - изпълнителен директор на Нетейдж; Фредерика Припорска - регионален мениджър "Корпоративни клиенти" в Societe Generale Експресбанк; Стефан Дюлайе - главен изпълнителен директор на Euro RSCG за Балканския регион; Томас Хигинс - председател на Фондация Empower United. Модератор на събитието беше Георги Георгиев - мениджър на Моторола България.
По време на събитието се дискутираха теми като: как се прави добър маркетингов план и кои са стъпките за правилното позициониране на нов продукт, как да продаваме ефективно на търговските вериги, реализиране на директни продажби, работа с партньори и подизпълнители и др.
И този път участниците получиха практически съвети от презентаторите. „Мислете за своите партньори още докато създавате продукта. Един търговец иска различни доставчици, които да продават добре продукта - давайте нещо повече на търговеца" - беше съветът на Красен Кюркчиев.
„От всички потенциални клиенти изберете най-правилния за вас чрез анализ. Продуктът, който ще предлагате на пазара, трябва да обслужва нуждите на хората и да е на добра цена" - каза Дилян Павлов.
„Опишете ясно и кратко идеята си, когато кандидатствате за финансиране. Банкерът трябва да се увери, че сте преценили всички рискове във вашия бизнес план и сте дали едно ясно решение как бихте ги избегнали. Бъдете уверени, че представяте силна концепция, че сте проучили конкуренцията, диверсифицирали сте потенциалните си клиенти и винаги имате резервен вариант", бе препоръката на Фредерика Припорска към младите предприемачи.
„Когато създавате нова компания или дори още преди да имате конкретна концепция, важно е да заложите в плановете си и създаване на комуникационна стратегия. Най-добрите бизнес идеи не са сложни, напротив. За да ви бъде по-лесно, винаги мислете за трите най-важни компонента: Продукт - Цена - Представяне. И помнете, че не парите създават идеи, а идеите са тези, които са в основата на успешния бизнес", добави Стефан Дюлайе.
След успешно проведените до момента месечни срещи, на които се обсъдиха теми като финансиране, сформиране на екип, ефективен маркетинг и продажби, организаторите решиха да насърчат предприемаческото и бизнес мислене както дадат възможност на повече участници да се включат в обучителните семинари.
За целта ще се проведат две допълнителни срещи в страната. На 19 май ще се състои открита среща в Пловдив - в Зала България на Конгресния център в Международен панаир Пловдив, а на 31 май подобно събитие ще се проведе и във Варна, във вътрешната градина на Археологическия музей. Темите на събитията и имената на присъстващите лектори ще бъдат съобщени скоро.
Награда Empower е най-голямото национално състезание за млади предприемачи със специален фокус върху иновациите и първа награда от 100 000 лева. В конкурса могат да вземат участие предприемачи, които имат идея за нов бизнес, или са стартирали компании преди не повече от една година.
Изискването е ръководителят на кандидатстващия екип да е на не повече от 35 години.
Общите условия и документите за участие могат да бъдат намерени на интернет страницата на организатора Фондация Empower United. Крайният срок за подаване на кандидатурите е 30 юни, 2010 г.
Конкурсът се осъществява със съдействието на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и с подкрепата на Societe Generale Експресбанк.
Партньори на инициативата са и Фондация Моторола, CMS и AES (Ей И Ес).
Програмата се провежда с щедрата подкрепа на американския народ чрез Американската агенция за международно развитие (ААМР).