П. Василев: Конкуренцията на банките е нелоялна
Индустрията на взаимните фондове в България тръгна в период, когато пазарите бяха доста балонизирани, което доведе до привличането на по-спекулативен тип инвеститори, заяви Петър Василев, портфолио мениджър в Алфа Асет Мениджмънт по време на панел Пазар на взаимни фондове на форума „Шумът на парите", организиран от Profit.bg.
Впоследствие обаче, дойде кризата и инвеститорите, които бяха влезли по-късно понесоха големи загуби, което от своя страна ги направи по-подозрителни в момента.
За да тръгне пазарът и да стигне до някакви европейски нива, трябва да се започне от привличането на дългосрочни инвеститори, смята Василев.
От значение за индустрията е и разполагаемият доход на хората, тъй като в България, за разлика от европейските държави, доходът стига за покриване на ежедневни нужди и не остават средства за инвестиции.
В същото време банките конкурират индустрията на взаимните фондове с високите лихви по депозитите, които предлагат. Конкуренцията на банките е нелоялна, доколкото депозитите са гарантирани от държавата и това възпрепятства прилива на средства към фондовете.
Поради високите нива на лихвите по депозитите, в България, за разлика от западните държави, парите се насочиха към банките, добави Петко Вълков, изпълнителен директор на БенчМарк Асет Мениджмънт.
Договорните фондове у нас издържаха на сътресенията като показаха една положителна черта и това е ликвидността. Ликвидността при тях никога не е спирала да работи, смята Вълков.
След 2007 г. фондовете обслужват регулярно обратните си изкупувания и нямат фондове, които да са излезли от пазара под натиска на инвеститорите.
"Шумът на парите" се осъществява със съдействието на Карол Капитал Мениджмънт, Булброкърс, Енемона, MKB Unionbank и ЗАД Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп.
Медийни партньори на форума са БТА, darikfinance.bg, econ.bg, infostock.bg, insurance.bg, money.bg, сп. Мениджър, в. Стандарт, Търговски вестник, радио FM+, EBF Business TV, както и forexnews.bg и banknews.bg.
Станете фен на Profit.bg във Facebook