Prada обмисля IPO за пети път в последните 10 години
Модната къща Prada SpA, обнадеждена от нарастващите печалби от продажбата на модни артикули, проучва възможностите отново да подготви първично публично предлагане на акции, информира Bloomberg, позовавайки се на източници близки до компанията.
Prada, която се е отказвала четири пъти от IPO през последните 10 години, обмисля листване в Хонконг в добавка към пускането на акциите на компанията на борсата в Милано. От Prada все още не са назначили банки, които да ръководят предлагането, а водените в момента разговори може и да не доведат до IPO, според източниците.
Компанията намали задълженията си и отвори нови магазини в Азия, докато в същото време индустрията се възстановява от най-лошата година в историята си. Производителят на парфюми L'Occitane International SA предложи свои акции в Азия през миналия месец, възползвайки се от търсенето на IPO-та в региона на фона на оптимистичните очаквания, че икономическият растеж там ще изпревари останалия свят.
Компанията продължава да следи пазарните условия, заявява говорител на Prada без да коментира повече.
Prada може да организира IPO още през тази година, но е по-вероятно компанията да изчака фондовите пазари да нараснат и да предложи свои акции през 2011 г., според същите източници.
Модната къща, която е контролирана от главния изпълнителен директор Патрицио Бертели, неговата съпруга Миуча Прада и нейното семейство, обяви на 24 май, че EBITDA печалбата за първото тримесечие скача до 64 млн. евро, в сравнение с 11 млн. евро положителен резултат година по-рано. Приходите на компанията нарастват с 26% до 366 млн. евро, оглявявани от 62-процентен ръст в Азиатско-тихоокеанския регион.
Prada се отказа от плановете си да излезе на борсата през 2008 г. поради неблагоприятните пазарни условия. Тогава компанията беше наела Intesa Sanpaolo SpA, UniCredit SpA и Goldman Sachs Group Inc. като мениджъри на емисията.
Prada, основана от дядото на главния дизайнер Миуча Прада, Марио Прада през 1913 г., все още ползва първия си магазин в известния търговски център Galleria в Милано.