„Кризата на средната възраст", в която често изпадат мъжете на възраст между 45 и 60 години може да бъде много опасна от финансова гледна точка.

А ето и какви са най-честите залитания на представителите на „силния пол":

1. „Ще започна собствен бизнес".

Тази идея може да е много привлекателна за човек, прекарал над 20 години в служба на други. Мисълта за това сам да определяш правилата и успеха ти да зависи от собствените ти усилия са много привлекателни. Рискът обаче е огромен.

Процентът на успелите собствени бизнеси е изключително малък, а провал означава загуба на огромни по размер средства, често свързани и със заеми. И докато провалът за един млад предприемач не е толкова страшен, то за хората на средна възраст това може да означава пропиляване на всичко спестено за спокойни старини, пише изданието smartmoney.com.

Често хората са подмамвани да започнат бизнес, от който нямат никаква представа и с който никога не са се сблъсквали. Това допълнително увеличава риска от провал.

2. „Ще обиколя света".

Сривът на финансовите пазари доведе до значително намаляване на броя на пътуванията в чужбина за американците. Налице е обаче и другата страна на монетата. Хора на средна възраст, разочаровани от огромните по размер загуби през изминалата година, често захвърлят логиката и решават да вземат това, което им се полага с пълни шепи.

Хората на средна възраст отдавна са основната цел на компаниите за почивки в чужбина, поради спестения и разполагаем доход от тази група.

Според данни на Adventure Travel Trade гражданите на възраст между 40 и 50 години са допринесли за половината от дохода в размер на 52 млрд. долара на индустрията, което е над два пъти повече от пътуванията на тези на възраст между 20 и 30 години.

3. „Ще търгувам на борсата".

Статистиката обаче, отново не е на ваша страна, като изследвания сочат, че хората, започнали да търгуват на по-късна възраст се отличават с по-малък успех от по-младите. Този факт до голяма степен потвърждава, че е мит тезата за по-мъдрото инвестиране на по-възрастните инвеститори.

4. „Ще подобря външния си вид".

Още едно скъпо начинание, предприемането на което е свързано с изпадане в „криза". Разкрасителната индустрия (включваща козметика, процедури и др. за разкрасяване), които се грижат за подмладяването на хората над средна възраст, възлизат на 68 млрд. долара в САЩ само за изминалата година. Приходите се очаква да нараснат до 87.8 млрд. долара до 2012 година.

Броят на мъжете, ползващи козметични процедури за справяне с бръчките, е скочил пет пъти в САЩ за периода между 2005 и 2009-та година.