В САЩ влезе в сила закон, забраняващ продажбите на така наречените цигари "light", но някои групи против цигарите твърдят, че производителите заобикалят правилата, като използват цветово кодиране на кутиите.

Законът, подписан преди година от президента Барак Обама, налага регулации на цигарената индустрия и забранява да се продават пакети, използващи термините "light," "mild," или "low".

Причината е, че те могат да подведат пушачите, като ги накарат да вярват, че цигарите не са толкова вредни. Законодателите и тютюневите фирми обаче все още се борят за начина, по който ще се прилагат новите разпоредби. Според някои, цветовото кодиране на пакетите и замяната с термини като "златни" и "сребърни" вместо "light" и "ultra-light" са опит да се продължи заблудата на потребителите.

Федералната администрация е поискала информация от Philip Morris за информацията, включена в пакетите Marlboro Lights преди влизането в сила на забраната. "Вашият пакет Marlboro Lights се променя. Цигарите ви обаче остават същите. В бъдеще, просто поискайте Marlboro в златен пакет", заявяват от компанията. Федералната администрация е поискала документация от производителите, за да се определи дали нарочно се заобикаля закона.

"Приветстваме действията на федералната администрация", заяви Матю Майерс от Кампанията за деца без тютюнев дим. "Всички действия, които подвеждат потребителите да вярват, че някои цигари са по-безопасни и ги окуражава да не се отказват от навика, е вредно за общественото здраве". Други нови ограничения ще забранят на тютюневите компании да спонсорират спортни, музикални и културни събития, ще ограничи разпространението на безплатни мостри и ще забрани продажбата на цигари и бездимен тютюн на лица под 18 години.

Източник: БГНЕС