Продажбите на автомобили в Западна Европа са намалели с 6.4% през юни, сочи пазарно изследване, публикувано от JD Power и цитирано от ДПА.

Резултатът се дължи най-вече на резкия спад, отчетен на най-големия пазар на автомобили в региона - германския.

JD Power посочва, че с отчитане на сезонните фактори броят на колите, продадени в Западна Европа, се е понижил до 12.8 млн. за годината до края на юни.

Това е най-слабото равнище до момента през 2010 година и най-бавното темпо на продажбите от март 2009 година, преди схемите за бонуси при предаване на стари коли за скрап и купуване на нови да започнат действително да стимулират пазара.

Продажбите в Германия са намалели с 32.2% през юни, след като миналата година Берлин сложи край на така наречената схема "кеш за брички". През годината до този момент германският пазар се е свил с 28.7 на сто.

В Италия спирането на правителствените стимули за насърчаване на продажбите е довело до спад на продажбите с 19 процента на годишна основа.

JD Power очаква търсенето да продължи да бъде слабо и през идните шест месеца.

Източник: БТА