За първи път в България бе ремонтиран Boeing B737
Българската дъщерна компания на Lufthansa Technik Group Луфтханза Техник София успешно приключи авиоремонтни кампании за едни от своите основни клиенти - BMI, bmibaby и Oman Air. Компанията извърши основни ремонти на 21 самолета, покривайки стандартите на Lufthansa Technik Group.
В момента българската компания осигурява базова и основна поддръжка на самолети от сериите Airbus A320 и Boeing B737 Classis и Next Generation.
Луфтханза Техник София е специализирана в поддръжката и ремонта на самолети Airbus A320 и Boeing 737 Classic и Next Generation. Основен фокус в дейността на компанията са тежките ремонти, структурни поправки и модификации, известни като D и C Checks, включващи и пълно пребоядисване на самолета. Портфолиото от услуги на компанията включва и базова поддръжка, наземна поддръжка и други дейности като преоборудване и възстановяване на пътническия салон и преглед с рентген.
D Checks са най-сложните основни ремонти. Те са и най-скъпите услуги по поддръжката на един самолет. Извършват се на всеки 5 - 6 години и се инспектира целият самолет до най-дребните детайли. След проверката се разглобяват двигателите, колесниците и системите за управление. Освен това се свалят и оборудването на салона и стенните и таванни панели. След това се демонтират всички уреди, електрическите системи, електрониката и хидравличното и пневматично оборудване.
Цялото свалено оборудване внимателно се преглежда и се осъществяват необходимите поправки. C Checks се правят през 12 - 18 месеца или след натрупване на определен брой летателни часове, определени от производителя на самолета. По желание на клиента тези ремонти могат да прераснат до D Check.
Портфолиото от услуги на Луфтханза Техник София включва и по-малки ремонти като т. нар RAT Test, при който инженерите и механиците проверяват дали ram air turbine (RAT) на самолета функционира правилно. В случай на пълен отказ на двигателите тази турбина използва въздушните потоци, за да генерира електричество и да осигури работата на жизненоважни полетни системи. Наскоро правителственият Airbus премина такава проверка.
След като успешно започна своята дейност с ремонта на самолет Airbus A320 собственост на Deutsche Lufthansa, Луфтханза Техник София посрещна британската компания bmibaby като свой първи клиент за поддръжка на Boeing 737. Компанията извърши основни ремонти на 14 самолета. Проектите включваха 11 тежки ремонта, които бяха осъществени един след друг на самолети Boeing 737 Classic собственост на bmibaby и 3 ремонта на самолети Airbus A320, притежавани от компанията майка BMI. По време на кампанията значително беше съкратено времето за ремонт на всяка машина и проектите бяха приключени предсрочно. Благодарение на това България стана една от основните точки за базово обслужване на тези типове самолети в Европа.
През март 2010 г. Луфтханза Техник София посрещна първият Boeing 737 Next Generation за базово обслужване в България. Това беше началото на голяма кампания от седем C Checks на самолети собственост на Oman Air - националният превозвач на Султанат Оман. Компанията получи разрешение за ремонт на този тип самолети само месец по-рано, но се представи отлично по време на кампанията.
От откриването си досега Луфтханза Техник София е осъществила основни ремонти на повече от 40 самолета. Освен това компанията извършва всяка нощ линейно обслужване на самолети на Deutsche Lufthansa и осигури наземно обслужване на много авиокомпании, които осъществяват полети до София.