Volkswagen Group увеличи значително рентабилността си през първата половина на 2010 г. по пътя на растежа на всички ключови международни автомобилни пазари. През първото шестмесечие на годината са продадени 3.6 млн. автомобила, което води до ръст на продажбите с близо 16% и нарастване на глобалния пазарен дял на холдинга до 11.7%, се казва в официално прессъобщение на концерна.

Оперативната печалба достигна 2.8 млрд. евро. Нарастването й е част от цялостното увеличение на приходите от продажби с 20.7%, като те достигнаха до 61.8 млрд. евро, при стойност на този показател за същия период на миналата година от 51.2 млрд. евро. Тези стойности не включват оперативната печалба от 804 млн. евро на joint venture компаниите на Volkswagen Group в Китай.

Големият европейски автомобилен концерн реализира 2.6 млрд. евро печалба преди данъчно облагане за първите шест месеца на 2010 г., като стойността й е с три пъти по-голяма спрямо същия показател за изминалата година. След данъчното облагане стойността на печалбата е 1.8 млрд. евро, при стойност на този показател за същия период на миналата година 0.5 млрд. евро.

„Печалбата през първата половин година е значително по-голяма от очакваната", коментира проф. д-р. Мартин Винтеркорн, председател на борда на директорите на Volkswagen Aktiengesellschaft по време на презентация на междинния доклад за първите шест месеца. „Успяхме да разширим още повече нашите позиции на международния автомобилен пазар. Ще продължим систематично да затвърждаваме нашата конкурентноспособност по пътя към превръщането ни в най-големия автомобилен концерн в света чрез прецизно разширяване на гамата ни от нови и екологични модели", уточнява Мартин Винтеркорн.

Според главния финансист на компанията Ханс Дийтер Пьотш: „Високото търсене на автомобилите на холдинга в Западна Европа, Китай и Северна и Южна Америка е основната причина за силните резултати заедно с положителния ефект, дължащ се и на по-ниските производствени цени и позитивните ефекти върху валутните курсове. Тези фактори ще позволят на компанията да затвърди финансовата си стабилност."

Нетната ликвидност на автомобилната дивизия за първото полугодие на 2010 е 17.5 млрд. евро и също бележи ръст с 42.2% на годишна основа. В резултат на успешно увеличение на капиталите, през март 2010 г. компанията отчете парични приходи от близо 3.0 млрд. евро. През второто тримесечие последва и допълнителен паричен приход от приблизително 1.1 млрд. евро. Volkswagen Group следва и стриктна инвестиционна дисциплина. Съотношението между инвестициите в имущество, заводи и съоръжения спрямо приходите от продажби е 3.5%.

Основната позитивна тенденция, наблюдавана на глобалния автомобилен пазар през първите три месеца, продължи и през второто тримесечие на 2010 година. Активното търсене на ключови пазари като Китай, Западна Европа, Северна и Южна Америка и динамичното увеличение на приходите от продажби и печалбите активира всички основни пазари и предизвика по-голяма активност спрямо същия период на предходната година.

През първите шест месеца на 2010 са продадени 1.9 млн. от пътническите марки автомобили на Volkswagen. Стойността на реализираните продажби отбелязва ръст от 17.5% на годишна основа и нарастване на оперативната печалба до 1.0 милиард евро. Сред най-търсените модели са Polo, новият Beetle, Tiquan,Touareg, разновидностите на Golf и версиите на Jetta и Passat, достъпни на китайския пазар.

Цялостният обем на глобалния автомобилен пазар през тази година се очаква да надхвърли слабите миналогодишни нива основно поради силния растеж на китайския пазар. Въпреки че автомобилна 2010 година ще остане предизвикателство за всички поради силната конкуренция и постоянно трудната оперативна среда, бордът на директорите очаква продажбите да са значително по-големи от тези през 2009 г. поради други благоприятни фактори върху бизнес средата в Китай.

„Ние сме уверени, че оставаме изключително добре позиционирани да посрещнем сложните предизвикателства, които предстоят на международния автомобилен пазар. Предпоставките за това са ефективното ни портфолио, разнообразието от автомобили, които предлагаме и нашата технологична експертиза", коментира Мартин Винтеркорн.

Днамичният растеж на продажбите на Volkswagen Group и приходите през първите шест месеца на тази година няма да продължат така осезаемо през втората половина. „Въпреки всичко ние вярваме, че приходите от продажби и оперативната ни печалба през 2010 ще бъдат значително по-високи от предишната година, въпреки промяната на обема на продажбите на различните пазари", коментира Ханс Дийтер Пьотш.