БФБ пусна нова секция за публично предлагане
От 16 август 2010 г. се постави начало на нова секция „Публично предлагане" на интернет страницата на БФБ-София, информират от борсовия оператор с изпълнителен директор Иван Такев.
В секцията е представено съдържанието на публикувания през юли документ „Ръководство за публично предлагане. Как да организиране успешно първично публично предлагане" и в нея потребителите на сайта могат да намерят подробна информация относно предимствата и отговорностите на публичния статут, както и обобщена информация относно процедурите и по-важните моменти и стъпки при организирането на първично публично предлагане.
В секцията е представена също така и информация относно:
- основните видове дружества и характеристиките, които ги правят привлекателни за инвеститорите;
- хипотезите за придобиване на публичен статут от дружествата;
- разходите, съпътстващи процеса на допускане до търговия на регулиран пазар;
- основните стъпки при подготовката на публичното предлагане;
- основните критерии и особености при избор на инвестиционен посредник, правен консултант и PR агенция;
- основните моменти по отношение конкретизирането на особеностите на публичното предлагане, като размер на емисията; инвеститори, към които ще бъде насочено публичното предлагане; начин, по който ще се осъществи предлагането; емисионна стойност на акциите; начин на заплащане на инвестиционния посредник и др.;
- съдържанието на проспекта за публично предлагане;
- осъществяването на публичното предлагане.
В секцията е представена и информация относно особеностите на живота на дружествата като публични, предимствата от използването на майркет-мейкър и особеностите на отношенията с инвеститорите, регулаторния орган, борсата, централния депозитар и медиите.
„Ръководството е изготвено в изпълнение на политиката на БФБ-София по популяризиране на капиталовия пазар и привличане на емитенти за търговия на борсата", се казва още в съобщението от оператора, които остават отворени за мнения, въпроси и предложения.