Лъжат туристите с „атрактивни оферти"
Офертите с безплатни нощувки са един от "капаните" за туристи, алармират потребителски организации.
Редица туристически агенции и посредници предлагат най-различни варианти за лятна почивка, но някои "атрактивни" оферти крият големи рискове. Потребителските организации вече са засипани с множество жалби от пострадали туристи, съобщи организацията "Активни потребители".
Експертите разказаха за случай, при който на туристите се предлагали оферти с безплатни нощувки. Предложението било за 10 безплатни нощувки и заплащане само на храната. На място обаче клиентите установяват, че цените за консумация са многократно завишени, а почивката излиза много по-скъпа. Затова потребителските организации съветват всички, които попаднат на подобни оферти и решат да се възползват от тях, да се запознаят много добре с всички условия по т.нар. промоции. В не малко случаи в ситно написан текст под офертата се крият голяма част от "капаните", в които всеки може да попадне, предупреждават специалистите.
В друг случай обещаваните "луксозни" условия не отговарят на представеното в офертата. За да получат обещания комфорт почиващите трябвало да заплатят допълнително различни такси. Затова експертите съветват преди да резервирате почивката си, трябва да сте сигурни, че туроператорът или туристическият агент, към който сте се насочили, е лицензиран.
Експертите припомнят, че фирмата-организатор не може да променя хотел или условия на настаняване, ако вече сте резервирали почивката си. В противен случай имате право да поискате парите си обратно.
В случай на закъснение на полет от два или повече часа клиентът има право да получи безплатна храна и напитки в зависимост от продължителността на чакане, както и изпращането на две безплатни съобщения (по телефон, факс или имейл). В случай на закъснение над 5 часа, ако решите да не пътувате, може да поискате връщане на пълната стойност на билета.
При отложен полет за следващ ден се полага безплатно настаняване в хотел и трансфер до него, имате право и на храна. Ако полетът е отменен, авиокомпанията трябва да предложи в замяна пълно възстановяване на стойността на билета в рамките на 7 дни или пренасочване към крайната дестинация на първа възможна дата или на по-късна дата, удобна за клиента.
Източник: БТА