България трябва да е целогодишна туристическа дестинация
"Искаме да бъдем целогодишна туристическа дестинация и това е основата на новата стратегия за туризма", заяви енергийният министър Трайчо Трайков при представянето на проекта за рекламирането на страната ни по 4 паневропейски телевизионни канала.
В момента се изработва и нов закон за туризма, с който ще се въведат стандарти за качеството за специализираните видове туризъм. От своя страна заместникът на Трайков, който отговаря за туризма Иво Маринов коментира, че при преговорите с четирите телевизионни канала са били постигнати много добри ценови условия, като отстъпките варират между 35-67% от стандартните цени за различните телевизия.
От министерството очакват ръст от 4-5% на туристите вследствие от мащабната рекламна кампания. Рекламата на българския туризъм ще се излъчва по Eurosport, Euronews, National Geographic Channel и Discovery Channel. Проектът на стойност 7 501 480 лева и на 85% се финансира по линия на Оперативна програма "Регионално развитие", а останалите средства са от националния бюджет.
В три клипа с продължителност 30 секунди страната ни ще рекламира зимните и летните си курорти, еко- и селски туризъм, културното наследство и забележителности. Клиповете ще бъдат излъчени 3 166 пъти на две вълни - от 6 септември до 26 декември 2010 година и от 31 януари до 27 март 2011 година.
Изработването на четирите клипа е струвало на държавата почти половин милион лева, които са платени на фирма „Идо стил-ТМ" ООД. Част от тези средства са платени авансово от Държавната агенция по туризма през 2008 година, а финалното плащане е направено през 2010 година от МИЕТ. В рамките на проекта допълнително се предвижда да бъдат реализирани и онлайн кампании на интернет сайтовете на Eurosport, Euronews и National Geographic Channel.
Целта на рекламната кампания е пред повече от 608 млн. домакинства от Европа и света да се покажат възможностите за почивка в България, нейната древна култура, исторически и архитектурни паметници, минерални източници и красива природа.
Кампанията трябва да съдейства и за повишаване информираността за страната ни като туристическа дестинация, която предлага сигурност и спокойствие за своите гости. Рекламните клипове ще звучат на пет езика - български, английски, немски, френски и руски. Те са с продължителност от 30 секунди и ще бъдат излъчвани в най-гледаните часове от денонощието.
Допълнително ще бъдат заснети репортажи за предаването Sport Trips на Eurosport, за представяне на два града от България в рубриката Metropolitans на Euronews с рекламна заставка за Eurocities и кратък репортаж за културното наследство и природните забележителности в България от National Geographic Channel.
На днешното представяне на клиповете присъства и директорът на НДК Христо Друмев, който разкритикува министерството, че вместо да използва безплатно някоя от залите в НДК за представянето е наело зала в хотел, в която дори не можаха да влязат всички желаещи да присъстват. Друмев изказа недоволството си по отношение на качеството на изработените клипове, както и по отношение на логото, с което страната ни се представя пред света.
Източник: БГНЕС
Очаквайте видео материал от събитието!