Шест US компании, които процъфтяват в кризата
Времената са трудни както за малките и новите компании, така и за големи корпорации. Въпреки това, има компании, които се справят доста по-добре от други.
Investopedia пише за 6 американски компании, които са на печалба, въпреки кризата.
Ето кои са те:
Amazon
Като доста други американски компании и тази е основана в гараж. През 1995 Джеф Безос започнал да продава книги онлайн.
През 2009 продажбите се увеличиха с 28%, докато тези на други компании отбелязваха масов спад.
Каква е тайната на Безос? Концентрира се над дългосрочните планове. Компанията непрекъснато търси иновации като новия Kindle 3 и не се страхува от промени.
Ford
Само преди няколко години Ford имаше сериозни финансови проблеми, както и цялата американска автомобилна индустрия. Компанията беше затрупана от проблеми - изтегляне на возила от пазара, технически проблеми, падащи продажби. Това обаче се промени, когато на власт дойде Алън Мълали. Необходими бяха три години, съкращаване на служители и на разходи, но за 2009 Ford има печалба от 2.7 млрд. долара, а за периода април - юни 2010 печалбата е 2.6 млрд. долара.
Ford очаква да завърши 2011 на печалба и да освежи имиджа си.
Domino's
Трудно е да признаеш, че продуктът ти е гаден по националната телевизия, но Domino's направи точно това. Провокирани от анкета, те промениха рецептите на пиците и рекламираха шумно тази си промяна,в резултат на което удвоиха печалбата за 4-то тримесечие до 23.6 млн. долара.
Времето ще покаже дали компанията ще задържи новите си клиенти, но за сега промяната се оказва печеливша за тях.
Snuggie
За тези, които не знаят продуктът на компанията е одеяло с ръкави. Цяла Америка му се подиграва, но в същото време го купува. През 2009 такова са си купили 20 млн. американци. Може би причината е в това, че по време на рецесия, хората си стоят в къщи и гледат телевизия завити с одеяло на дивана?
Intel
Intel наскоро обяви печалба от 2.89 млрд. долара, което беше доста неочаквано. Компанията няма някакво особена тайна - те просто изчакаха рецесията да свърши. А може би нуждата на хората от компютри е основна необходимост и не се влияе от криза?
Lego
Годината бе трудна за производителите на играчки - с изключение на Lego. През 2009 печалбата й се увеличи с 63%. Причината до голяма степен бе в това, че Lego заложи на разрастване в Азия и увеличаване на продажбните в Европа. Продажбите бяха подпомогнати неволно и от Дейвид Бекъм - след като в свое интервю той каза, че в свободното си време строи Тадж Махал от Лего, продажбите скочиха с 663%!
Това обяснява защо известни личности получават милиони за реклама.