АЮГ: Надежди за силно 4 тримесечие за пазара на автомобили
В резултат на по-малкия спад в продажбите си спрямо пазара Авто Юнион Груп успява да забави темпа на генерираната загуба за годината. Към края на първо тримесечие тя е 2.28 млн. лв., а към края на второ тримесечие само 2.99 млн. лв., което е намаление над 3 пъти на тримесечна база, се чете в Междинния доклад за дейността на групата на Еврохолд България до 30 юни 2010 г.
По-добрите резултати са следствие на по-високата брутна печалба на групата - 28.1% средно спрямо 27.3% през първо тримесечие, постигната с предлагането на комплексни продукти в партньорство с други фирми от групата на Еврохолд България- ЗД Евроинс и Евролийз Ауто.
През второ тримесечие Авто Юнион Груп реализира и спестяване в разходите си. Там нарастването е със 110%, сравнено с нарастване на приходите с 131%. Най-значимите спестявания са реализирани в други разходи и разходи за материали.
Нивата на финансовите разходи на групата са сравнително постоянни и поради факта, че основната част от тях са фиксирани - по облигационната емисия на дружеството.
За първите шест месеца на 2010 г. пазарният дял на Авто Юнион Груп (АЮГ) е 13% с общо 1.111 реализирани продажби спрямо 10.5% пазарен дял към края на първото шестмесечие на 2009 г. За месец юни групата е постигнала пазарен дял от 13.1% с 225 продадени леки и лекотоварни.
Автомобилният пазар в страната отбелязва спад от 40% за периода януари-юни, докато при АЮГ той е доста по-нисък на ниво от -26.8% . Този резултат поставя АЮГ на първо място при търговците на нови автомобили в България - позиция, която АЮГ зае и в края на 2009 година с 11.5% пазарен дял, се казва още в документа.
„За добрите резултати на автомобилната група допринасят всички марки с техните изгодни и привлекателни предложения - нестандартните 20% ДДС на Мазда, новите Фиат Пунто Ево, Дачия Дъстър, Опел Астра и Шевролет Круз, изгодните пакети за оборудване при Рено и Нисан", отчитат от автомобилния холдинг.
С най-голям принос за успеха на АЮГ е Fiat (които увеличават продажбите си с 8.2% спрямо същия период на миналата година, а пазарния си дял от 1.6% на 2.9%). Продажбите на Renault също отбелязват ръст от почти 28% за първите шест месеца на 2010 спрямо 2009 г.
Значителен ефект върху представянето на АЮГ оказват и успешните съвместни продукти с останалите направления в Еврохолд България - застраховане и лизинг. Бяха пуснати атрактивни условия за застраховане с промоцията «Каско 4х4» с Евроинс - гарантирано тарифно число от 4% за срок от 4 години. За всеки автомобилен бранд е разработен лизинг съвместно с Евролийз Ауто според нуждите на клиентите - Мазда Кеш лизинг, Фиат лизинг, предстои пускането на нови иновативни продукти и за останалите марки.
Рент-а-кар компаниите Avis и Budget съществено подкрепят продажбите на АЮГ в две основни групи - направените флийт сделки с големи корпоративни клиенти и подмяна на краткосрочния си автомобилен парк.
Само за месец юни АЮГ е увеличил продажбите си с 26.5% спрямо май, докато пазарът е нараснал с малко над 11% като за този резултат най-голяма заслуга имат Fiat (58 автомобила), Opel (39 автомобила), Nissan (34 автомобила) и Mazda (32 автомобила).
Увеличените продажби през юни потвърждават тенденция за възстановяване на пазара на автомобили. Основни движещи сили са високите ценови отстъпки и по-лесният достъп до лизингово финансиране на клиентите, но фактор на стабилност за растеж през следващите месеци ще бъде очакваното увеличение на търсенето, основно от страна на фирмите.
Очакванията са всеки оставащ месец от 2010 г. да компенсира ниските продажби от началото на годината и изоставането на пазара да бъде сведено до около 20% средно за 2010 г.
Авто Юнион Груп продължава с инвестиционната си политика по откриването на нови продажбено-сервизни центрове. След открития през декември 2009 г. автомобилен салон на Renault, Nissan и Dacia във Велико Търново през март Ауто Италия, официален вносител на FIAT и LANCIA за България, откри нов продажбено-сервизен комплекс в София. Той се намира на бул. Сливница 618 в посока Божурище.
Комплексът разполага с изложбена площ, сeрвизен център, магазин за резервни части и офисни помещения. В него се предлага разнообразие от леки и лекотоварни автомобили от марките FIAT, LANCIA, ALFA ROMEO и FIAT Professional.
В близко бъдеще предстои откриване на още няколко точки на продажба и сервиз на марките Fiat, Lancia, Alfa Romeo и Mazda.