Първата в Европа система за пресяване на нежелани посетители в хотели GuestScan започна да работи от днес, 15 септември, във Великобритания.

Очаква се, че над 10 хил. хотелчета, пансиони, къмпинги и др. ще се присъединят към мрежата, която ще им позволи достъп до информация в режим онлайн за госта още преди потвърждението на резервацията. Достъпът до системата е възможен чрез специален код, който се издава при регистрация чрез личен компютър или смартфон. Ако в системата липсва информация за потенциалния клиент, то собственикът може да е спокоен за реда в стаята.

Както съобщи за РИА Новости представител от компанията-разработчик, която инициатива се подкрепя от полицията на графствата Девон и Корнуол и от редица водещи туристически организации, „така ще се възстанови балансът на силите и в същото време индустрията ще икономиса милиони британски лири ежегодно". В базата данни ще попадат туристи, които по един или друг начин са нарушавали реда в хотелите или са крали имущество оттам (халати, кърпи).

Идеята за новата система е на 59-годишния бизнесмен Нийл Кембъл от Бристол. Той смята, че системата е достатъчно защитена и ще може да се използва единствено от членовете на GuestScan. Той е уверен също, че само за шест месеца „системата ще стане всеобхватна".

„В дългосрочен план GuestScan трябва да доведе до промяна в поведението на гостите, което ще помогне на хотелиерите и на останалите посетители да спят спокойно", добави Кембъл.

На хотелите, които искат да се включат към новата мрежа, се предлага шестмесечен гратисен период, през който ще могат да използват безплатно услугите на системата.

Сн.: GuestScan