Насочваме рекламата на туризма основно към три държави
България насочва рекламната си кампания към потенциални клиенти в Германия, Великобритания и Русия.
Това обяви Ася Йосифова - ръководител на проект за национален маркетинг на туризма и информацията за предлаганите у нас туристически услуги.
Бенефициент на проект за тази рекламна кампания, с бюджет около 8 млн. лв., е Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Целта на проекта е петпроцентов ръст на туристите и три процента ръст на приходите от сектора за тригодишен период.
Вече са избрани рекламните компании, които ще работят на пазарите в Германия и в Русия, предстои това да стане и за рекламния пазар във Великобритания.
Германия и Великобритания и формират 34 процента от пътуванията в Европа. Русия е един от най-динамично развиващите се пазари, посочи Йосифова.
През 2009 година България е била посетена от 740 хиляди германци, както и от 287 хиляди руснаци, и от 286 хиляди жители на Великобритания. Тези държави са съответно на трето, четвърто и пето място по брой на туристи у нас за 2009 година.
През 2009 година най-много са били туристите в България от Румъния. Румънските туристите през миналата година са били 942 000. На второ място по численост са гръцките туристи, които са 815 000, на трето място са германските. Приходите от международен туризъм през миналата година са 2.681 милиарда евро.
Източник: БТА