Няма изтичане на данни от системата на „Мобилтел", съобщиха от компанията по повод на съмнения в публичното пространство, че хакери са пробили системата на мобилния оператор.

В началото на септември М-тел започна въвеждането на нова платформа за обслужване на клиенти. Това доведе до забавяне на месечните сметки.

От компанията твърдят, че сроковете за фактуриране и плащане са изместени, но първите фактури от септемврийския цикъл вече са изпратени към клиентите.

Всеки клиент ще бъде информиран с персонален SMS за издаването на неговата фактура. Телекомът е регистриран администратор на лични данни по Закона за защита на личните данни.

„Всички клиенти на М-Тел трябва да са спокойни, че личните им данни са защитени и не са били обект на незаконни действия", предупредиха в писмо до медиите от мобилния оператор. Информацията се съхранява в съответствие с изискванията на Закона за защита на личните данни.

От М-тел са категорични, че няма информация трети лица да са проникнали до личните данни на клиенти, в това число и до информацията за месечното им потребление и фактури. В момента сроковете за фактуриране и плащане са изместени, но първите фактури от септемврийския цикъл вече са изпратени към клиентите.

По-късното издаване на фактурите не се отразява на периода, който те обхващат. Сметките включват всички отстъпки и придобивки, съгласно тарифния план на клиента.

Периодът на плащане е отсрочен - срокът от 15 дни стартира от датата на издаването на фактурата. Компанията е на път да влезе в нормалния си ритъм на работа. Процесът на смяна на платформата изисква прехвърлянето на голяма по обем детайлна информация.

Всички придобивки в обслужването на клиентите ще бъдат незабавно възстановени след като новата система заработи в пълния си капацитет, обясняват още от телекома.