Няколко съвета от американеца, който живее само на купони
През месец май тази година Джош Стивънс започна едно пътешествие в Чикаго, седнал в кола, теглена от кон и облечен в костюм от хартия. Той току-що беше поел предизвикателството да живее цяла година без пари.
Сайтът Groupon, който предлага купони за намаления, го избра за да проведе експеримент - дали човек може да изкара само на купони цяла година. Наградата за него, ако успее да издържи, е 100 000 долара.
„Тръгнах с хартиен костюм," разказва Джош. „Много е трудно да облечеш хартиени панталони и Слава Богу, че не валеше!" казва той. Стивънс разполага с неограничено количество купони, първата му задача е да си купи с тях някакви дрехи.
Сега 28-годишният Стивънс е вече на средата на одисеята си.
Това лято Groupon стана втората компания, която най-бързо е достигнала стойност от 1 млрд. долара в историята. Компанията отсъпи единствено на YouTube по този показател.
Пред списание Форбс той дава няколко съвета на всички, които желаят да пестят:
- Пазарете се - не приемайте, че цената на етикета е бетонирана - ако нещо според вас струва по-малко, кажете на продавача какво мислите - често ще получите стоката на вашата цена.
- Не плащайте за интернет - ползвайте този на съседите, отидете в кафе, библиотека.
- Вземайте всичко, което ви се полага - никога не напускайте хотелската стая без да вземете шампоанчетата, сапуните и всичко друго, което дават.
- Не плащайте телефон - направо си изхвърлете телефона. Ползвайте Google Voice или Skype.
- Couch-serfing - терминът се заражда във Великобритания. Първоначално става въпрос за преспиване у познати - от един приятел на друг, оставайки на дивана му колкото дни е удобно. Впоследствие се зараждат цели интернет мрежи, където можете да потърсите някой гостоприемен човек, който да ви отстъпи дивана си за да пренощувате. Стивънс естествено има профил в подобни мрежи и ползва услугите на онлайн приятелите си винаги когато може.
- Безплатните събития са навсякъде - ако си мислите, че това да нямаш пари значи край на социалния живот - не е така. В големите градове винаги има какво да се прави - безплатни концерти, изложби и т.н. Пробвайте парковете - там винаги има безплатни атракции, съветва Стивънс.
- Използвайте купони - ползвайте Groupоn, или друга подобна мрежа. „През тези шест месеца аз посетих места и ми се случиха неща, които иначе нямаше никога да ми се случат," казва Стивънс.
- Най-добрият начин да опознаете един град е да се загубите в него!
- Намерете си спонсор - разбира се, не всеки ден се дават награди от 100 000 долара, но много компании предлагат спонсориране в по-малки мащаби. Ако имате идея - направете медийна история от нея! Направете си сайт, публикувайте снимки и други материали и се опитайте да впечатлите някой спонсор.